Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lies_sparkle schreef:Als Jip zoveel pijn heeft door de buut heen… En het is al zo lang zo…
Sterkte, paarden zijn keihard. Oortjes even naar voren zegt niks.
Ik zou samen met de dierenarts kijken, hoe vreselijk moeilijk het ook is.
Caatje257 schreef:Daihyo schreef:Je kan ook op locatie foto’s laten maken, bijvoorbeeld door e digit. Maar er zijn ook klinieken die dat doen. Sterkte.
Klopt de kliniek die wij hebben doet dat ook. Maar de orthopeed die dat doet zegt eigenlijk zonde geld. Dat maakt het zo dubbel....
Elisa2 schreef:Zou nooit laten inslapen zonder beeldmateriaal. En zelfs een sincker kan nog goed komen. Hij kan zowel een zweer hebben als HB zijn. Is de hoefsmid er al bij geweest?
Ik denk aan, zorgen dat de zweer er volledig uit komt. Medisch beslag ter verlichting, modderbad ter verlichting, medicatie afbouwen. De acute fase is altijd het ergste.
Hooi nat maken en suikers weken is ook belangrijk. (hooi twee uur laten weken)
Onali schreef:Ik zou iig röntgenfoto's laten maken.
Dat is stap 1. Of dat nou aan huis of op de kliniek is moet je zelf weten.
Mijn voorkeur zou een kliniek zijn.
Buut is langdurig slecht voor alles maar zeker ook bij een bevangen dier.
Heb je vertrouwen in je DA?
Polar schreef:Zou je foto's van de hoef/hoeven kunnen delen? Foto's van het paardje zelf?
Ik heb het idee dat jullie al op de goede weg zijn met wat jullie voor hem hebben gedaan en geprobeerd, maar vele ogen zien meer.
Het is nog zo'n jong dier dat je de keuze ook niet zo 'makkelijk' maakt als bij een bijv. 26-jarige.
Caatje257 schreef:Altijd je tijd nemen voor zoiets.Polar schreef:Zou je foto's van de hoef/hoeven kunnen delen? Foto's van het paardje zelf?
Ik heb het idee dat jullie al op de goede weg zijn met wat jullie voor hem hebben gedaan en geprobeerd, maar vele ogen zien meer.
Het is nog zo'n jong dier dat je de keuze ook niet zo 'makkelijk' maakt als bij een bijv. 26-jarige.
Ga ik proberen. Ik hoop een filmpje te kunnen plaatsen. Is het goed als ik daar morgen goed voor ga zitten?