Hartog Daily

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Hartog Daily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 13:12

Ik las gisteren over Hartog Daily
minder suikers

Wie heeft dit voer al geprobeerd? tevreden?

Ik vind het heel netjes geprijsd tegenover andere merken voer die laag in suikers zitten

DubbelFun

Re: Hartog Daily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:24

Ken het niet en er zit idd weinig suiker/zetmeel in, maar ook Attapulgiet. Leuk als je paard wat dunne mest of mestwater heeft, maar bij normale stevige drollen zou ik die toevoeging niet in het voer willen; het is nl een sterk absorberend materiaal.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 13:31

oh das idd minder. Kunnen ze daar dan niet verstopping van krijgen? ik voer wel altijd de brokken met de slobber samen dus met water ook... zou dat verschil maken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:38

Verstopping is mogelijk als de mest normaliter al stevig is.
De slobber kan er iets dikker/steviger van worden als je het wat langer laat staan.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:33

Wel interessant, voor mij Haflinger dus niet want die heeft van zichzelf al erg droge mest, maar mijn jonge Pintabian misschien wel. Eens kijken of er nog ervaringen bij komen _/-\o_

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:33

Ik vind het een goed product zo op het eerste oog. Ik voer zelf de essential balancer, maar overstappen ga ik zeker niet. Moet dan mijn haflinger minimaal 1kg gaan geven. Dan is het wachten tot ik hem kan gaan rolled

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 19:50

Ik wou het gaan proberen maar heb alle voer leveranciers in de omgeving gebeld en nergens verkrijgbaar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:24

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 20:53

Voor 2 zakken komt er 10 euro verzend kosten bij .. ik haal m’n voer altijd bij de welkoop of andere verkoop punt in de buurt en laat het 1 x per maand bezorgen ( met de vlas )
Verzendkosten vind ik zo onnodig als je het ophalen kan combineren met halen van kippenvoer of vlas of ander voer

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 20:54

Ps. De verkoop punten op hun site die verkopen wel hartog maar geen daily ( die hier in de buurt dan want die heb ik gebeld )

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:54

Sassy4barrel schreef:
Voor 2 zakken komt er 10 euro verzend kosten bij .. ik haal m’n voer altijd bij de welkoop of andere verkoop punt in de buurt en laat het 1 x per maand bezorgen ( met de vlas )
Verzendkosten vind ik zo onnodig als je het ophalen kan combineren met halen van kippenvoer of vlas of ander voer

Je kunt de welkoop altijd vragen of ze hem voor je kunnen bestellen. Hebben ze voor mij ook al keertje gedaan met een nieuwe soort van Pavo.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 22:00

SandraWierda schreef:
Sassy4barrel schreef:

Je kunt de welkoop altijd vragen of ze hem voor je kunnen bestellen. Hebben ze voor mij ook al keertje gedaan met een nieuwe soort van Pavo.

Ik moet er van de week toch even langs en dan ga ik het gelijk vragen bedankt