Garmin Blaze - trackingsysteem voor paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Garmin Blaze - trackingsysteem voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 06:08

Ik ben vast niet de enige die via Instagram berichtjes heeft ontvangen over het nieuwe trackingsysteem voor paarden van Garmin.

De Garmin Blaze

Je doet deze om de staart van je paard en kan real life alle gegevens inzien tijdens je training.
Vroeger wel eens met hartslagtrainer gereden of met de EQ zadelclip.

Iemand van plan deze aan te schaffen?

https://www.garmin.com/nl-NL/blog/blaze ... ard/#part1

Zo te lezen is hij de koppelen aan elke Garmin Watch met Bluetooth maar ook zonder Garmin horloge te gebruiken via een speciale app.

Afbeelding

Jokonootje

Re: Garmin Blaze - trackingsysteem voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:03

Ik vind het een stevige prijs en ben ook benieuwd welke horloges dan compatibel zijn met de Blaze.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe hij vast zit want ik zie dit er ook zo afvallen tijdens een stevige galop of veel onrust

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:19

Wel hele interessante metingen, lijkt me ook handig op die hele warme zomerdagen om hem om te doen als je je zorgen maakt of je wel/niet vliegendeken op moet doen en waar ze het beste kunnen staan.

Ik vind het een mooi ding, klein genoeg dat het denk ik niet irriteert en slim om de kale huid van de staartwortel te gebruiken.

Maar al met al heb ik niet even 600 euro klaarliggen voor een interessante gadget.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:30

Ik zag hem gisteren voorbij komen op de socials. :wow: Ik ben blij dat Garmin inmiddels meer aandacht aan paarden geeft. Niet alle horloges hebben bijvoorbeeld standaard de activiteit paardrijden.

Heb wel de vraag op de socials gesteld of hij ook werkt als GPS tracker, maar dat lijkt niet het geval. Hij lijkt de GPS van je telefoon of je Garmin horloge nodig te hebben. := Ik heb nu een Garmin Alpha als GPS tracker aan mijn zadel hangen. Ik heb ook gevraagd welke gangen er onder de gangen detectie vallen. Idealiter natuurlijk ook tölt en telgang. 8-) Daar heeft Equilab ook soms wel wat moeite mee. :=

Ik zoek inderdaad nog een sponsor. _O-
https://www.garmin.com/nl-NL/blog/blaze ... eter-paard

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:02

Ik dacht eerst even dat het een mop was :')
lijkt me boeiende data, alleen spijtig van het prijskaartje

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 10:35

The_Cat: Ik dacht ook, 1 april hebben we toch al lang gehad.
Het lijkt me inderdaad wel heel interessant alleen vraag ik me af of dit het model is waarin alle kinderziektes nog moeten worden opgelost.

Zelf heb ik de Garmin Vivoactive 5, zou mooi zijn als je die met zoiets kan uitbreiden.
Zover ik weet hebben enkel de luxere horloges ook paardrijden als activiteit, op mijn horloge kan ik dit niet vinden.

Strava heb ik ook al een paar keer benaderd om paardrijden toe te voegen, nu selecteer ik hardlopen of wandelen ;-)

Bagheera_206: Op de website staat dan weer wel dat je je paard tijdens transport in de gaten kunt houden via de GPS. Maar dat zou betekenen dat de chaffeur geconnect moet zijn met de Blaze?
Of zouden ze bedoelen in de gaten houden qua tempratuur enzo.

Voor het bijhouden van het paard qua warmte in de wei moet je dus ook in de buurt zijn.
Zou chill zijn als je dat op afstand in de gaten zou kunnen houden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:46

Voor het bijhouden op afstand moet er ergens een verbinding zijn via internet. Daar moet ik dus een apart abonnement voor afsluiten bij mijn Garmin Alpha om mijn paard op afstand te kunnen vinden voor als er wat onderweg zou gebeuren.

Als dat nou bij de Blaze ook zou kunnen voor data uitwisseling op afstand. :D

Ik zie voor nu alleen de Venu en Fenix op lijst compatible horloges staan lijkt het. Hopelijk komen er daar nog wat horloges bij. Ik heb nu een Instinct2 die ik voor paardrijden gebruik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:52

Die schuren ze zo kapot. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:56

Captain schreef:
Die schuren ze zo kapot. :D

_O-

Ik zou hem zelf dan denk alleen om doen tijdens het rijden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:41

Garmin heeft reactie gegeven. Er zit inderdaad geen GPS in en gangen detectie kan geen tölt en telgang herkennen.

Ze hebben mijn vragen ook toegevoegd in de blog. +:)+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:11

Interessant dit, hier een fenix die inderdaad de optie heeft om paardrijden als activiteit aan te vinken maar dat is puur voor ruiter.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:36

Mondy schreef:
Interessant dit, hier een fenix die inderdaad de optie heeft om paardrijden als activiteit aan te vinken maar dat is puur voor ruiter.

Ik heb dan de paarden als uitrusting opgevoerd zodat ik precies kan zien wat ik met welk paard heb gedaan. :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 22:08

Bagheera_206 schreef:
Mondy schreef:

Ik heb dan de paarden als uitrusting opgevoerd zodat ik precies kan zien wat ik met welk paard heb gedaan. :')

Slim :') ik heb er 1 dus dat scheelt weer haha