Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LiannePuthzy schreef:En wat voor supplementen geven jullie nog meer? Alleen glucosamine? Gezien het natuurlijk echt nog wel in een beginnend stadium is wil ik zo goed mogelijk ondersteunen
Ik denk dat het van paard tot paard verschilt, maar duivelsklauw was bij ons toch echt onze redding! Hij heeft met de nodige rust toen ook nooit meer mank gestaan of erg last gehad van zijn artrose. SjonnieZ schreef:Hier helaas een minder verhaal.
Mijn paard is 12. Voor artrose in de kroongewricht + kogel en achter in het Si gewricht.
SI gewricht is te managen maar de artrose voor helaas niet. Hij liep al een preventief jaar op zooltjes. Sinds april kreupelt hij. Ingespoten met hyalyron zuur en cortisonen en 3 maanden later nog eens met PRP. Beide behandelingen hebben niet het gehoopte effect gehad. Momenteel doen we af en toe een kort stapritje, bij wat moeilijker terrein merk je dat hij het moeilijk heeft.
SI gewricht probleem vraagt om een constante en gedoseerde training om het spier corset op niveau te houden, waardoor pensioen geen optie is. Je ziet dat nu al achteruitgaan.
Ik verwacht dat het bij het invallen van de winter beter is om hem te laten inslapen. Hoe pijnlijk ook, ik gun hem geen leven met pijn.