Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xPabloBokt schreef:Ja, maar daar krijg ik ook een beetje een gevoel van "Wij van WC eend" van, zij willen het paard natuurlijk verkopen. Zit altijd een stuk eigenbelang bij ook.
Als je hem heel graag wil zou ik afwachten tot hij hersteld is.
_Mir schreef:xPabloBokt schreef:Ik ben echt team problemen hoef je niet te kopen, die komen vanzelf wel.
Ik zou het niet doen.
Daar heb je een punt. Echter geeft de stal aan dat als dit straks weer genezen is dit paard geen extra zorg nodig heeft.
Ibbel schreef:Je beschrijving doet me veel meer denken aan maanblindheid (uveitis), en dat gaat niet over. Na behandelen lijkt het idd goed te gaan en zie je niets meer, maar het kan na een tijdje gewoon de kop weer opsteken.
Verbrande ogen kan je - lijkt me - alleen krijgen als het paard daadwerkelijk uit een brandende stal oid is gehaald en dan moet de huid rond de ogen ook gewoon beschadigd zijn (geweest).
Ik zou het verhaal 'verbrande ogen' niet geloven, tenzij ik de DA zelf te spreken zou krijgen en hij het hele verhaal zou bevestigen. En dan nog.
Enne: opvang? Ben je bij PZB geweest? Dan zou ik de DA geloof ik ook niet geloven
troi schreef:Klinkt als een onzinverhaal tenzij er ook ernstige brandschade elders aan het hoofd is.
En natuurlijk is het dier nu zacht en lief, tis totaal afhankelijk en kan niks. Dikke kans dat het karakter veranderd als het zicht terug komt. Beetje vergelijkbaar met een sterk vermagerd paard. 0 energie dus oh zo gezeglijk, tot er weer wat vet op de botjes komt. Dan kan het de grootste bubbly draak worden.
rien10 schreef:xPabloBokt schreef:Ik ben echt team problemen hoef je niet te kopen, die komen vanzelf wel.
Ik zou het niet doen.
Garantie tot de deur. Hoe weten ze dit, dat hij gaat genezen? Zijn ze helderziend of dierenarts met bakken ervaring?
Als hij straks genezen is, kunnen ze hem mooi verkopen. Dan hoef jij geen ziek dier te kopen.
Hop, naar de volgende jij!
anjali schreef:Kennelijk staat het paard in Andalusië. Daar zou best zonneschade kunnen zijn ontstaan. Zowiezo zou ik een ziek paard niet kopen of verkopen. Als hij weer hersteld is zou je opnieuw kunnen bezichtigen, en ,hier eerst een DA over spreken, liefst de DA die het paard behandelt. Vraag die dan wat het is en hoe de prognose is.