Heeft er iemand ervaring met kissing spines? Wat is de gradatie van mijn paard zijn kissing spines? ik heb er een foto bij toegevoegd. Hij is al 19 dus een operatie willen we niet laten uitvoeren. Hij heeft in december 24 ook een ongeluk in de trailer gehad, onder de voorstang door, waardoor er 4 spinaaluitsteeksels zijn gebroken in zijn schoft. Dat is nu goed genezen gelukkig. Hij heeft er verder geen pijn meer aan. Door de foto's zijn we achter gekomen dat hij kissing spines heeft.
Met opstappen was het altijd spannend hoe hij ging reageren. Hij maakte zijn rug bol en liep een aantal stappen en daarna was het ook goed dat lag nu achteraf aan de kissing spines, daar had hij pijn aan. Ben er ook een keer heel hard afgevallen net na het opstijgen stijgende hij waardoor ik er achterover af viel. Dit is gelukkig maar 1x gebeurt. Achteraf valt alles op zijn plaats. Kissing spines! We hebben sinds het ongeluk in december nog niet gereden of een zadel erop gehad. Hij heeft rust gehad en lekker buiten gelopen vanaf half februari. De vraag of we ooit nog willen rijden en of het kan zonder pijn is maar de vraag. Heeft er iemand ervaring met het inspuiten of behandeling van kissing spines?