Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emmaollie2 schreef:Hi allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij hebben een flinke dazenplaag op stal en daarom staan de paarden bij ons nu overdag op stal en s'nachts buiten. Dat is natuurlijk een fijne oplossing alleen nu zit ik dus met een probleem, de nachten zijn redelijk fris (soms onder de 15 graden en regen) ik dacht eerst ach dit kan prima aangezien ze overdag gewoon weer opwarmen op stal en door het weer.
Alleen nu heeft mijn merrie van 23 toch een verkoudheidje gekregen, ik denk door de frisse nachten, inmiddels heeft ze hier een kuurtje voor en krijgt ze s'nachts nu eerst de bucas sunshower op. De staleigenaren zijn bereid om haar deken s'avonds op te doen als ze naar buiten gaat en s'ochtends eraf te halen als ze naar binnen gaat omdat die deken op stal weer veel te warm is met 23 graden buiten. Alleen ze blijven dit natuurlijk niet doen, als haar verkoudheid voorbij is houd dat ook op. Ik ben zelf niet in de mogelijkheid om elke dag 2x heen te gaan om s'avonds laat de deken op te doen en s;ochtends deze er weer af te halen.
Nu zat ik te kijken naar vliegendekens met een waterdichte rug zodat ze en niet nat regent mocht er een buitje zijn en toch wat meer warmte onder die deken vasthoud en deze kan ze inprincipe overdag in stal ook ophouden (bij extreme tempraturen zoals 25+ zou ik uiteraard altijd heen gaan om hem eraf te halen), maar met 11 graden s'nachts is die deken dan misschien ook weer te fris? Hebben jullie tips voor mij? Lijkt dit een goede oplossing of zijn er nog andere mogelijkheden? Ik hoor graag jullie mening.