Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Heeft het paard dat werd aangevallen toevallig een nieuwe deken of vliegenkap ofzo?
Skessa_ schreef:Heb je de merrie wel eens laten testen op ppid?
Kelan schreef:nee nog niet, ze heeft ook geen enkele symptomen er van.
Kan PPID voor agressief/agressiever gedrag zorgen?
Marigold schreef:Mijn gedachte is: misschien heeft het er iets mee te maken dat de leider om te werken regelmatig uit de groep wordt gehaald, en de aangevallene niet wegens diens pensioen.
En dat de leider om bepaalde redenen (geen controle als ze even weg is denk ik dan aan) aanvoelt dat zij misschien een statement moet maken om haar positie te behouden?
Het is sowieso denk ik wel interessant om te verdiepen in wat in/uit de kudde halen (iets dat buiten het normale gedrag van de paarden ligt) voor effect heeft als lichaamstaal en hoe de paarden dat kunnen opvatten zegmaar.
Als een paard dominantie uitstraalt door minder te lopen/niet aan de kant te gaan voor een ander paard, en wij mensen halen dat paard op en laten het dus lopen en daarmee heel anders acteren dan het in paardentaal had willen doen. Misschien zelfs het naast de wei in een bak werken = de hele tijd bewegen = misschien in de ogen van een paard wel een teken van net niet helemaal meer dominant zijn?
Ik bedoel, als de rangorde een issue is dan zou dat misschien kunnen meespelen.
Wel een heel vervelend probleem voor je.