Zoveel vraag ik niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Wat is overspronggedrag? Klinkt alsof hij zich verveeld en niet echt aan het werk is. Hij hoort gefocust te zijn op jou en niet in touwtjes te happen. Aan het werk ermee, dan gaapt hij ook zeker niet meer.
Hieperdi schreef:Suzanne F. schreef:Wat is overspronggedrag? Klinkt alsof hij zich verveeld en niet echt aan het werk is. Hij hoort gefocust te zijn op jou en niet in touwtjes te happen. Aan het werk ermee, dan gaapt hij ook zeker niet meer.
Wie zegt dat hij niet gefocust is op mij.. en wie zegt dat ik hem daarin niet corrigeer. Maar een geeuwend paard is vrij moeilijk te corrigeren toch
Hieperdi schreef:Ik loop veel rechtuit en maak wat voltes en wat achteruit verder niet zoveel.
Zoveel vraag ik niet
Saiblic schreef:Doet hij dit alleen tijdens grondwerk? En is het als je wat aan hem vraagt of juist niet?
Het kan inderdaad zijn dat hij zich iets verveeld, zeker als je niet veel van hem vraagt. Het kan ook zijn dat hij het juist niet snapt, en dat uit zich vaak in happen.
Je kan kijken of je hem juist wat nieuwe oefeningen aan kan bieden, zodat hij daar over na moet denken en minder met het happen bezig kan zijn.
De mijne heeft het ook heel extreem gehad in het grondwerk, gaat nu echt veel beter dus ik help graag waar ik kan!
Elisa2 schreef:Oversprong gedrag is meestal een reactie op spanning. Het klinkt niet alsof je paard veel spanning ervaart. Gapen kan ook loslaten zijn en ook het loslaten van jouw spanning.
Wat is de verdere context waarom je daar aan denkt?
Bijten in het touw..tja, is hij oraal ingesteld? Sommige paarden doen dat graag, denk wel dat hij op zo,n moment wellicht even iets teveel zijn eigen ding doet.
Hieperdi schreef:Saiblic schreef:Doet hij dit alleen tijdens grondwerk? En is het als je wat aan hem vraagt of juist niet?
Het kan inderdaad zijn dat hij zich iets verveeld, zeker als je niet veel van hem vraagt. Het kan ook zijn dat hij het juist niet snapt, en dat uit zich vaak in happen.
Je kan kijken of je hem juist wat nieuwe oefeningen aan kan bieden, zodat hij daar over na moet denken en minder met het happen bezig kan zijn.
De mijne heeft het ook heel extreem gehad in het grondwerk, gaat nu echt veel beter dus ik help graag waar ik kan!
Hij doet het juist met moeilijkere oefeningen. Als ik dan wat buigingen vraag of lengte buiging dan geeft hij erna een soort geeuw release