Omdat ik het echt niet meer wist heb ik nu bij een grote partij gekocht, landelijk bekend en er zijn meer mensen die hier hun hooi etc. halen. Ik ben nu op 1/4 van de baal en ook hier vind ik meerdere takken JKK.
Is er dan nergens hooi te vinden zonder? Ik begin bijna te twijfelen of het dan niet overal in zit maar ik het eerst niet zag oid? Ik heb inmiddels wel een getraind oog en herken het dus al aan de stengels alleen. Gelukkig hebben we dit jaar zelf gehooid en ben ik voor het grootste deel van het jaar voorzien, maar dat mag ik eigenlijk nu nog niet voeren ivm rusttijd.
Zijn er überhaupt mensen die hun hooi controleren of schudt iedereen het gewoon wat uit en voert het dan? Het kan toch niet zo zijn dat alle paarden delen JKK binnenkrijgen? Een vergiftiging komt niet vaak voor begreep ik van onze dierenarts.
Hieronder foto’s van de laatste “aanwinsten”. Leverancier is inmiddels geappt, hopelijk reageren ze goed. De vorige levering is ook al teruggehaald ivm een overvloed aan Wikke….