Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echt niet meer normaal. Daarna liet ik hem aandraven, hij was helemaal jolig. Hij jodelde gewoon echt van blijdschap. Maar ja ik ben en blijf een nuchter iemand, dus ik dacht dat hij gewoon wat energie kwijt moest. Zaterdag weer aan de longeerlijn, nu met een klein beetje bijzet. Het is echt ongelooflijk! Ook mijn instructrice stond erbij en kreeg haast een brok in de keel. Het verschil is overduidelijk. Ook nu weer supervrolijk. Bokkerdebok en jodelen (het leek wel een merrie). Zondag heb ik gereden. Mijn man meegenomen omdat die ook nogal sceptisch was. Ik maakte mij helemaal klaar voor de rechtergalop en.....je gelooft het nooit. Ik dacht dat hij in de verkeerde galop zat omdat hij zo goed zat. Ik kon namelijk altijd voelen dat hij goed zat omdat hij zo oliebol zat, snap je
. DUS IS BEN HELEMAAL GELUKKIG!!! Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben nogal enthousiast! Succes! 
Mirjam schreef:Helaas heb ik ook niet helemaal een positief verhaal. Mijn paardje kon net dat laatste beetje niet geven tijdens het rijden, dus op aanraden van de instructrice de kraker erbij (Rodinde, dus niet de eerste de beste zeggen ze). De eerste week na het kraken liep ze als een kameel, zo los zat alles. Maar daarna begon de ellende: kaak eruit plaatsen, niet fijn meer door de bocht, etc. Ze werd een stuk minder en schever dan voor het kraken. Na een jaar rommelen ben ik naar een goede fysio gegaan en die heeft haar weer aardig los gekregen. Voor mij dus geen kraker meer
)
, maar BAAL
van twee keer weekendconsult, ontstekingsremmers voor rug (!) en de kraker die mijn losse paard twee keer nog losser heeft gemaakt!