Het begon vorige week vrijdag. Mijn 23 jarige haflinger stond stevig te pompen. Ik belde de da en die kwamen de zelfde dag nog. Conclusie : astma aanval.
Hij heeft een injectie dexaject gekregen en staat op de respulmin.
Afgelopen maandag was zijn ademhaling beter en heb ik een rustig bosritje gemaakt. Hij ging steeds stil staan en wilde niet verder lopen. Verder liep hij niet stijf ofzo. Ik besteedde er geen aandacht aan omdat hij gewoon als hij stil stond dood vrolijk om zich heen keek

Dinsdag vond ik hem wat strammer en ik dacht even in de gaten houden en woensdag had ik zoiets van dit klopt niet. Ik dacht aan hoefbevangen dus weer da en jahoor hij is bevangen. Hij wil liever niet lopen, maar staat niet echt in die bekende houding. Wat je vooral ziet is dat al hij een bocht maakt hij op dat been valt en loopt wat kort.
Hij heeft buut gekregen en acetylsal en moet op stal blijven of op een heel klein afgezet stukje buiten. Hij mag zo weinig mogelijk bewegen.
Het ziet er nu beter uit en is vrolijk. Hij is te dik en staat op streng dieet.
Wie heeft er ervaring mee en hoe is dat gelopen? Hoelang duurde het voor je weer een wat beter paard had?
Ik ben ook zo bang dat ie enorm terug valt als hij van de buut afgaat.
Ook heeft hij nog regelmatig een wat pomperige ademhaling.
De da komt woensdag weer voor controle.