Fractuur/breuk hielbeen/calcaneus (spronggewricht) - ervaringen&tips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yaffie

Fractuur/breuk hielbeen/calcaneus (spronggewricht) - ervaringen&tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 23:16

Vandaag te horen gekregen dat mijn paard meerdere fracturen in zn hielbeen heeft. Opereren is eigenlijk geen optie, de DA ziet daarbij meer risicos dan voordelen. Daarnaast is hij al 18 en heeft meerdere mankementen.

Het advies is nu conservatief en hem zeker nog een kans geven. Hij staat er al even mee en de fracturen zitten nog op zn plek. Dus boxrust en pijnstilling. Over een maand maken we weer foto's om te kijken of het vooruit gaat. Ik ga per dag bekijken of mijn paard het nog trekt en of zn been niet erger wordt. Hij staat nu flink kreupel, maar kan het been wel belasten. Ik blijf hoop houden, zeker zolang mijn paard ervoor wil vechten.

Wie heeft er ervaring met zo'n fractuur en niet opereren?

Wat kan ik nog doen om het herstel te versnellen? Bijvoorbeeld lasertherapie, tildren infuus, supplementen, koelen etc?

0000

Re: Fractuur/breuk hielbeen/calcaneus (spronggewricht) - ervaringen&tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:24

Geen ervaring met deze fractuur, wel goede ervaring met magneetveldtherapie bij fracturen in het algemeen. Nano therapie zou ook heel goed kunnen helpen (stimuleren botaanmaak), ik weet dat ervaringen bij mensen met breuken al heel goed zijn maar er schiet me zo even geen casus met een paard met breuk te binnen...

Ik zou vooral kijken of je de mogelijkheid hebt een Centropix Kloud te huren, dat zou kosten technisch ook het gunstigst zijn denk ik.