Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:Ik heb mijn 9 jarige gecastreerd jaren geleden en hij is nu nog bij mij, die veranderde echt helemaal niet. Enkel geen interesse meer voor dames. Wat hierboven gezegd wordt herken ik ook niet, ik ken zo veel hengsten die op latere leeftijd gecastreerd zijn en die waren echt niet heel anders. Dus ik zou verder zoeken
Suzanne F. schreef:Dat is ook wel heftig om een hengst nog met 11 jaar te castreren. Dan zie je vaak dat ze enorm veranderen. Ik denk inderdaad niet dat je dit nog veranderd krijgt. Waarom heb je hem met 11 jaar nog laten castreren?
Suzanne F. schreef:Het zijn net mannenCaira schreef:Ik heb mijn 9 jarige gecastreerd jaren geleden en hij is nu nog bij mij, die veranderde echt helemaal niet. Enkel geen interesse meer voor dames. Wat hierboven gezegd wordt herken ik ook niet, ik ken zo veel hengsten die op latere leeftijd gecastreerd zijn en die waren echt niet heel anders. Dus ik zou verder zoeken
Testosteron doet veel meer dan alleen de interesse in de dames. Ineens veranderende levels van testosteron kunnen heel veel met een lichaam doen. Bijzonder dat jouw paard geen andere veranderingen toonde. Je ziet het bij honden ook vaak. Ons hondje moest op latere leeftijd worden gecastreerd door een tumor.Die veranderde van een actieve, slanke fitte en scherpe hond in een luie, dikke, tamme hond.
Suzanne F. schreef:Dat is ook wel heftig om een hengst nog met 11 jaar te castreren. Dan zie je vaak dat ze enorm veranderen. Ik denk inderdaad niet dat je dit nog veranderd krijgt. Waarom heb je hem met 11 jaar nog laten castreren?