Sinds mei heb ik een 5-jarige ruin van 1.70 in mijn bezit. Toen ik hem kocht was er nog niet veel mee gedaan en had ook nog niet veel spieren op de bovenlijn en achterhand.
Hij zat toen nog best dik in zijn vacht maar ik dacht dat hij vanzelf wel uit zou gaan haren. Maar helaas zit hij nogsteeds wat dik in zijn vacht..
Ik heb hem laten wennen aan de nieuwe stal, van veel op stal naar 24/7 buiten hebben we rustig opgebouwd en ik ben rustig wat begonnen met loswerken/longeren (korte trainingen van max 15min aan het halster).
Zijn tanden zijn behandeld, de osteopaat is geweest en ik heb een mestonderzoek gedaan (helemaal schoon). Hij staat dus 24/7 buiten op de paddock (met heel slecht weer of heel warm weer wel even op stal) met onbeperkt ruwvoer. Dit zit in een bak zonder hooinet en hij staat samen met een ander paard. Soms staat hij ook eventjes op de wei. Verder voer ik hem, als ik er ben (5/6/7x per week), Vitalbix Balance+ muesli en een beetje lijnzaadolie bij.
Maar hij komt maar niet mooi in zijn vacht en ik vraag me af wat ik anders kan doen. Ik zat nog te denken om bloed af te laten nemen en dat te laten onderzoeken op tekorten? Of kan ik een supplement bij geven of juist ander voer? Deels of helemaal scheren heb ik ook aan gedacht, maar ik denk niet dat hij dat zo leuk gaat vinden haha
Ik ben benieuwd of er bokkers zijn met een idee!
Even een screenshot van een filmpje, dus niet de beste foto's. Maar even voor het idee