Lange tijd bleef het stabiel, maar vorig jaar begon het erger te worden. De schilferige plekjes kropen langzaam omhoog en begonnen erger en erger te worden. De huid werd kaal, er kwamen wondjes op en als ik het het verkeerde behandelde (zoals uierzalf) kon het been ook helemaal oplopen. Ik heb wel eens met m’n handen in het haar gezeten.
Uiteindelijk een biopt laten nemen en daar kwam uit dat het of sarcoidose of immuungerelateerde vasculitis was. Na lezen op Bokt besloten de Whinny Socks te bestellen en sindsdien is het stabiel. De huid is nog wel licht schilferig, maar verder is het prima.
Ondertussen ook nog twee keer een prednisolon kuur van de DA gekregen, maar tijdens de tweede kuur begon op haar andere achterbeen (binnenkant bovenbeen) ook een plekje te ontstaan.
Inmiddels zitten deze plekken op beide achterbenen aan de binnenkant van het bovenbeen. Maar ik begin te twijfelen of het niet iets anders kan zijn, omdat het nu zo symmetrisch is. Ik heb de merrie ook een paar keer aan haar been zien bijten, zal het misschien een mijt of iets kunnen zijn?
Ik laat vrijdag een huidafschraapsel nemen om dat uit te sluiten, maar ik ben benieuwd of mensen het beeld herkennen.
Been op een van de ergste momenten:

Been met dragen Whinny Socks

Plekken achterkant bovenbenen: