Ik heb een merrie van 11 jaar.
Heb haar nu 5 jaar in bezit. Toen ik d'r kreeg was ze heel mager.
Is er toen wel beter uit gaan zien maar het blijft randje.
Het schommelt ook wel waardoor ik telkens nog niet de stap naar de kliniek gemaakt heb.
1,5 jaar geleden van stal verhuisd naar een rustigere en kleine stal maar ook niet maakt geen verschil.
In de zomer staat ze de middag op het land En de ochtend 2-3 uur in de paddock met 2 rustige soortgenoten. Met in de wissel het 2e voermoment.
4x per dag ruim voldoende hooi (heeft ze vaak nog niet op) en 3x per dag brok + bij afsluiten dag (laatste hooi moment) krijgt ze nog slobber.
Voer:
4x per dag hooi +/- 10-12 kg per dag
3x daags 3/4 schep agrobs muesli, 1/2 agrobs pellets + agrobs senior vitamine.
1x daags halve schep agrobs protein flakes met schep bulk erwtenprotiene, magnesium en hormone balance.
1x daags schep hartog grasmix
Rij op Z1 niveau. Ben minder gaan doen met haar zodat ze wat minder verbrand.
Rij of longeren 3x per week. 1x les, 1x rustig en 1x pak ik d'r wat meer zelf op. Maximaal 3 kwartier met stapstukken tussendoor. Overige dagen heeft ze vrij (extra paddock) of wandel ik met dr.
Ze heeft voldoende energie, eet vaak prima maar langzaam.
Tanden worden elk jaar gedaan en nagekeken. En zijn dan ook in orde.
2x per jaar ontwormen waarvan 1x met wormonderzoek.
Zeker 3 per jaar fysio/osteo
Ze doet het verder goed maar komt amper tot niet aan en spieropbouw daardoor ook niet.
Laatste maanden overgestapt naar agrobs voer. Hiervoor kreeg ze biks en als extra seniores priores. Hielp ook niet. Ze ging er alleen minder hooi van eten.
Foto is de laatste standfoto die ik gemaakt heb om verschil te zien met het andere voer.
Heeft iemand nog andere tips?
Kliniek wil ik wel heen met dr maar pak liever de bron aan.