Na het maken van foto's door de kliniek bleek dat zij aangeboren te lange tenen heeft en dat daardoor de hoek van het hoefgewricht afwijkt en daardoor is irritatie en overvulling ontstaan.
Dus een aantal rondes op ijzers om de stand te corrigeren, en na 4 maanden foto's maken.
Asha is wel ernstig creatief, is overal mee aan het slepen wat niet goed vast zit, inclusief hooibakken
en en pallets die ze onder het hooi vandaan trekt. En ze heeft de bijnaam brokkenpiloot omdat ze de meest aparte acties uithaalt waarbij je, bij voorkeur op een feestdag, fijn de dierenarts weer eens kan bellen.
Ook heeft ze geen geduld om bij het hooihuis netjes uit het net te eten, dus daar moet altijd net zolang aan gepruld worden tot ze een groter gat heeft gevonden waar het niet helemaal vast zit aan de pallet en dan kan ze beter laden, want het is met recht een laaibak eerste klas

Maar als je ijzers hebt, en het net eruit hebt gepruld, en het op de grond hebt gesmeten, dan kan je natuurlijk wel heel creatief je ijzers erin haken.
Gelukkig heeft 1 van de omwonenden van de wei het gezien en de de vriendin waarmee ik sta gewaarschuwd, en die heeft redelijk paniekloos Asha kunnen bevrijden.
Vervolgens het hooinet helemaal opgeknoopt zodat het aan het dak van het hooihuis hing, vast tussen pallet op de grond en dak, zo van dat gebeurt ons niet nog een keer.
Tja, toen vond Asha het nodig zich te promoveren van de oorspronkelijke bijnaam brokkenpiloot naar kamikazepiloot.
Want als je het net niet op de grond kan gooien om je ijzers erin te haken, dan klim je toch gewoon helemaal het hooihuis in om je ijzers goed vast in het net te haken, dusdanig dat je ook goed klem staat onder het dak

Ik was op cursus, en kreeg een telefoontje over wat er gebeurd was, en dat ze dit keer echt paniek heeft gehad en losgesneden moest worden omdat ze zo vast stond.
Met een dik been en verschillende schaafjes als gevolg.
Ik vertrouwde het been niet, ze leek goed te lopen, maar na een dagje wat liberty werk liep ze de dag erna toch echt niet zuiver.
Dus vandaag scan laten maken.
En ja hoor, de aanhechting van de tussenpees, de tussenpees zelf tot halverwege het pijpbeen dik en vocht

De schade is nog niet goed te zien, maar er zijn wel onregelmatigheden te zien, dus als de zwelling weg is, waarschijnlijk pas echt goed te zien.
Voor nu 4 weken ontstekingsremmers, en over 6 weken een echo om te kijken wat de echte schade is.
Ik baal als een stekker, wilde dit voorjaar eigenlijk beginnen met haar, maar helaas doen we voorlopig helemaal niets dus.
Mensen hier ervaring met dit soort blessures, do's en don'ts?
Ik heb bijvoorbeeld mogelijkheid om met haar door het water te gaan stappen, maar weet niet of dat ok is met dit soort blessures.
Bedankt ieder geval voor het lezen van het hele verhaal

En dit vind de kamikazepiloot er zelf van