Vitalstyle gut en gastro, Havens gastro of Marstall Gastro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Vitalstyle gut en gastro, Havens gastro of Marstall Gastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 17:47

Ik zit in twijfel welke te geven….
Ervaringen?

Havens zit hoger in zetmeel maar ik lees wel positieve berichten.

AdemoJoey

Re: Vitalstyle gut en gastro, Havens gastro of Marstall Gastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:25

Ik ben net een paar weken gestart met de Vitalstyle Gut & Gastro en ik ben erg enthousiast! Hij eet het met smaak, is gevoelig voor koliek, maar geen koliek bij de overgang en hij taalt niet meer naar opgedroogde brandnetels, waarmee ik vermoed dat er een tekort/klacht opgelost is (voorheen viel hij bijna aan op de gedroogde brandnetels). Marstall Gastro heb ik een aantal jaren geleden geprobeerd, maar beviel (hem) niet en qua zetmeel moet ik er erg om denken bij mijn paard, waardoor ik Havens niet geprobeerd heb :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:00

Heb alleen ervaring met gastro+ van Havens. Mijn destijds koliekgevoelige paard heeft geen koliek meer gehad na overstappen op dit voer.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 21:35

@Ademojoey: dat klinkt positief! Ik heb een proefpakje en ze vind het wel erg lekker.

@Elisa: ook positief! Had je paard ook een gevoelige maag?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:46

Ik heb een lastige eter schijnbaar.
Die van mij eet de vitalstyle gut & gastro matig tot liever niet en anders spaart ze alle gruis/kruimels op in haar voerbak en dat zijn er best wat.

Havens Gastro at ze wel aardig. Maar vond ik idd zelf iets hoog in waardes

Mijn paard heeft vooral last van de darmen, gasvorming door opbouw weidegang en vroegere wormbesmetting. Allemaal niet mega heftig of ernstig maar dan is het wel gewoon mooi voer voor dat extra steuntje in het systeem

Dus mocht je in de buurt van Utrecht wonen kan je testen :=

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 21:59

@Saams: somssssss. Maar deed ze het wel goed op de Havens Gastro?
Je voert nu vitalstyle?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:07

Ik heb niet zo'n goede ervaring met vitalstyle. Merk dat de paarden het niet erg smakelijk vinden, het zet niet aan (bij de versies die dat zgn zouden doen) en heb eerder ervaren dat mijn jaarlingen er zelfs mest van gingen eten op de aanbevolen hoeveelheid van breed en grow. Gut en gastro ook geprobeerd, paard at het niet graag. Was na herstel van een maagontsteking.

Havens gastro+ hele goede ervaring mee, het is alleen wel een "sport" brok in de zin dat er redelijk wat energie in zit. Te veel voor mijn sobere pony bijvoorbeeld. Maar perfect voer voor de paarden die gewoon regelmatig gereden worden. Veel soorten voer geprobeerd afgelopen jaren maar de gastro+ is zeker top 3 :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:11

Marus schreef:
@Saams: somssssss. Maar deed ze het wel goed op de Havens Gastro?
Je voert nu vitalstyle?

Ja, wat is goed? Ik had geen echte mega klachten. Het stukje extras gas bij nieuw gras dat was/is aanwezig. Maar verder ziet ze er goed uit.

Nee ik wilde de vitalstyle voeren, dus had 2 zakken gekocht ivm korting welkoop. Maar na een halve zak weigerde ze echt het op te eten en vanaf moment 1 liet ze de helft liggen.

Ze krijgt nu simpel halfje basisbrok van stal, want dat eet ze goed en ik was er even zat met het weigeren steeds van der eten :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:30

Marus schreef:
@Ademojoey: dat klinkt positief! Ik heb een proefpakje en ze vind het wel erg lekker.

Ja ik denk het wel, het was een luchtzuiger en de Gastro maakte voor hem echt een verschil. Hij kon ook niet tegen gefermenteerd hooi of schimmel plekken in hooi dat was gelijk koliek.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:37

Hier goede ervaringen met gastro+ voor een paard die snel koliek kreeg en 1 met een gevoelige maag. Die laatste ook op equilin gehad en dat vind ik ook een aanrader.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 23:54

Tot nu toe meeste positieve reacties over havens gastro

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 05:00

Ik heb zowel gut en gastro als de marstall gevoerd. Allebei helemaal prima, maar ik ging vooral voor de marstall. Dit omdat deze makkelijker te weken is en ik het gaf icm gastrocomplex. De gastrocomplex gaf behoorlijk goed resultaat voor mijn paard die een gevoelige maag heeft (gaat boeren in lente en herfst). Mijn paard eet dit alleen in een soort slobber en de marstall wordt een soort slobber wanneer je het weekt. Beetje combi dus van gut en gastro en slueslimix van vitalstyle.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 05:35

Ik ben ook heel tevreden over Havens Gastro. Marstall heb ik ook een tijd gevoerd, hele fijne muesli maar omwille van de prijs en beschikbaarheid overgestapt naar Havens.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 06:30

Marus schreef:

Het kan zijn dat in het proefzakje nog luzerne en luzernebrokjes zitten. In de titel staat van niet, maar als je de tekst eronder leest staat het er wel. Het nieuwe recept is aangepast en dat is de versie die ik mijn paard geef :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 06:34

Hier positieve ervaring met de Vitalstyle gut en gastro.

Paard met gevoelige maag en gevoelig voor kolieken

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 12:36

Dee_Es schreef:
Hier goede ervaringen met gastro+ voor een paard die snel koliek kreeg en 1 met een gevoelige maag. Die laatste ook op equilin gehad en dat vind ik ook een aanrader.

Welke van Equilin gaf je? Maar je hebt nu wel gekozen voor Havens?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 12:38

@ademoJoey: goed dat je het aangeeft. Het komt uit een nieuwe zak.

@Niekj: merk je verschil nu je dit voert?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:55

Marus schreef:
@ademoJoey: goed dat je het aangeeft. Het komt uit een nieuwe zak.

@Niekj: merk je verschil nu je dit voert?

Ik merk verschil. Paard reageerd ook niet meer op aanrakingen van de buik etc. Geen kolieken meer en de osteopaat merkt ook vershil

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:11

Marus schreef:
Dee_Es schreef:

Welke van Equilin gaf je? Maar je hebt nu wel gekozen voor Havens?

Ik gaf de balancer en basic, hij at dit met smaak. Daarvoor stond mijn paard op de Gastro maar hij heeft verhoogde behoefte aan bepaalde vitamines dus vandaar op advies van de da overgestapt. Inmiddels geen maagklachten meer dus hij krijgt nu een prijsvriendelijkere balancer.