Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaLala schreef:Kuil is echt het allerlaatste wat ik een Shet zou geven.
Áls je iets anders dan hooi wil proberen kun je GOEDE KWALITEIT voordroog proberen. Dat is tegenwoordig echt wel met fatsoenlijke waarden, goed leverbaar te vinden gelukkig.
Biks zou ik ook niet gebruiken om te laten aankomen, want de meeste brok zit zo vol suiker en troep dat je bij een Shet al snel teveel geeft.
Ik zou het eerder zoeken in een vitamine/mineralen ondersteuning.
loulou schreef:Wat is bij jou paarden kuil? Hoe nat is het? Zit het in plastic?
Want wat de ene kuil noemt, noemt de andere voordroog
Myponyhoward schreef:loulou schreef:Wat is bij jou paarden kuil? Hoe nat is het? Zit het in plastic?
Ik durf het niet precies te zeggen, ik heb het bij de buren weg gehaald die het van eigen land halen. Ze laten het een tijd liggen voor het van hun land te halen en voeren het zelf aan hun sport paarden. Het zit niet in plastic, is best droog maar wel vochtiger dan hooi zegmaar en ruikt erg lekker kruidig.
troi schreef:Poe wat lastig als bijna alles wordt afgewezen. Ik neem aan dat de tanden gecontroleerd zijn onder sedatie?
Als het zo ernstig is zou ik trouwens wel voordroog/ kuil gaan voeren maar dan vermengd met hooi.
Myponyhoward schreef:BarbaLala schreef:Kuil is echt het allerlaatste wat ik een Shet zou geven.
Áls je iets anders dan hooi wil proberen kun je GOEDE KWALITEIT voordroog proberen. Dat is tegenwoordig echt wel met fatsoenlijke waarden, goed leverbaar te vinden gelukkig.
Biks zou ik ook niet gebruiken om te laten aankomen, want de meeste brok zit zo vol suiker en troep dat je bij een Shet al snel teveel geeft.
Kan ik de goede kwaliteit voor droog ergens online bestellen of is dat ergens bij een boer te vinden vaak? Heb je toevallig een website oid? Hij krijgt nu weightlift brok van Pavo(?) en een goede muesli. Maar dat eet hij dus erg lastig…
Heb je nog aanraders voor welke vitamine/mineralen en welke brok of muesli of andere producten? Het liefste iets waar ik een proefverpakking van kan halen.
BarbaLala schreef:Kuil is echt het allerlaatste wat ik een Shet zou geven.
Myponyhoward schreef:loulou schreef:Wat is bij jou paarden kuil? Hoe nat is het? Zit het in plastic?
Ik durf het niet precies te zeggen, ik heb het bij de buren weg gehaald die het van eigen land halen. Ze laten het een tijd liggen voor het van hun land te halen en voeren het zelf aan hun sport paarden. Het zit niet in plastic, is best droog maar wel vochtiger dan hooi zegmaar en ruikt erg lekker kruidig.
DubbelFun schreef:Als de dierenarts heeft hem voor de zekerheid op maagzuurremmers heeft gezet dan vermoed die een gevoelige maagwand/maagzweren.
In dat geval zou ik hem sowieso geen kuil/voordroog geven want het is bekend dat een paardenmaag daar toch moeilijker mee overweg kan als normaal droog hooi.
Dat ze het lekkerder vinden zou voor mij geen reden zijn om het dan maar te geven.... een kind laat je ook niet een middag los in de Jamin
Myponyhoward schreef:vilheide schreef:Kun je de buren niet vragen of je voortaan hooi/voordroog van hun mag kopen?
Ja dat zou ik wel even kunnen vragen! Moet ik dan ook even vragen van wat voor soort land het komt en hoe lang ze het laten liggen? Of zijn er nog andere belangrijke vragen die het goed voordroog maken?
Myponyhoward schreef:@happinez, dankjewel! Ik ga even kijken of die van de buren geschikt is en anders op zoek naar iets anders geschikts.
@dubbelfun, oh wat eng! Wat is het verschil in uiterlijk van gesneden en ongesneden? Waar kan ik dat aan zien? Gewoon hoe lang de slierten kuil zijn?
@vilheide, super dat ga ik even doen.
@xYaartje, niet recent, een jaar of 2/3 geleden wel toen was alles oké maar een goede tip om misschien weer eens te laten doen.