Lichte zwelling net boven de kogel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_B1998

Lichte zwelling net boven de kogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 17:49

Hoi allemaal!

Het viel mij van de week op dat mijn pony vocht in zijn achterbeen heeft net boven zijn kogel. Het voelt als ik wat steviger met mijn vingers erlangs glij alsof er een soort vochtbultje in zit. Het is niet warm en niet pijnlijk als ik eraan kom. Ook loopt hij niet kreupel.

Als je gewoon zo naar zijn been kijkt zie je het niet echt zitten maar als je gaat voelen dus wel :o

Voor maandag heb ik al een afspraak staan op de kliniek dus dan laat ik hier ook even naar kijken. maar ik was toch benieuwd of iemand dit misschien herkent?

Ik zal een foto bijvoegen van de plek die ik bedoel
Afbeelding

Celebi

Re: Lichte zwelling net boven de kogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 18:01

Op die plek ontwikkelen zich regelmatig galbulten. Kunnen meestal niet zoveel kwaad. Maar als je toch een afspraak met de dierenarts hebt kun je inderdaad gewoon meteen even vragen wat het is en of het kwaad kan.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:46

Gallen, voor het oog minder mooi, maar kan niet zoveel kwaad, wel even met je dierenarts bespreken, vraag of hij/zij je uitlegt wat "gallen" zijn
Laatst bijgewerkt door mce op 17-05-25 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Re: Lichte zwelling net boven de kogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:48

Dat is een gal, een lichte overvulling van de peesschede. Komt meestal door wat overbelasting. Helaas blijven ze meestal en gaan ze niet meer weg, om dat er nu ruimte gecreëerd is.