Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Wat naar dat de operatie niet geholpen heeft en dat het teruggekomen is. Dat onrustige gedrag is helaas wel een symptoom van KS. De kliniek heeft me dat verteld toen het werd gediagnosticeerd. Het verklaarde heel veel want het gedrag was erg vreemd, heel spokerig en onrustig, veel schrikken. Schijnt door het type pijn te komen, een soort zenuwpijn schijnt het te zijn.
Ik heb die van mij nog een jaar op de wei gehad en toen in laten slapen.
Shenavallie schreef:Herkenbaar verhaal, Suzanne F. Ik ben ooit met het paard dat ik voor iemand zou trainen direct gestopt met rijden, omdat ik het niet vertrouwde. Na veel vieren en vijven mocht er een VA naar kijken en mijn gevoel dat er iets niet klopte was juist: het bleek KS in al flink verergerde vorm. Het paard is een paar dagen daarna op eigen stal ingeslapen. De veearts zei dat het goed was dat ik gestopt was met rijden en dat het gedrag duidelijk voortkwam uit de onderliggende pijn. Paarden laten pijn niet zo snel zien, maar zodra ze het wel doen, dan zijn ze al veel, veel verder heen. Ik snap dat mensen zoveel mogelijk willen doen om hun paard beter te laten worden, maar vergevorderde KS of KS dat terugkomt daar moet je niet aan willen sleutelen. Symptoombestrijding, zoals bijvoorbeeld poedertjes, halen het werkelijke probleem helaas niet weg.
Elisa2 schreef:Toch is de ene KS de andere niet, ik kende ze met pijn en paniekreacties ohz en paarden met KS die nergens last van hadden.
Ik denk wel dat zodra en paniek reacties zijn van de pijn, waar dat dan ook door komt echt een teken aan de wand zijn. Echter beschrijft de TS dat het niet door pijn komt.
Shenavallie schreef:Elisa2 schreef:Toch is de ene KS de andere niet, ik kende ze met pijn en paniekreacties ohz en paarden met KS die nergens last van hadden.
Ik denk wel dat zodra en paniek reacties zijn van de pijn, waar dat dan ook door komt echt een teken aan de wand zijn. Echter beschrijft de TS dat het niet door pijn komt.
Ik heb het even teruggelezen en er staat alleen dat er naar gekeken is, maar niet op welke manier. TS, oprechte interesse: hoe is de conclusie getrokken dat het niet door pijn komt?