Paard met koorts en /Lyme

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoW2709TR

Paard met koorts en /Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 10:57

Hallo

Ik heb al veel gelezen op de forums en daar veel wijzer van geworden Dank jullie wel, nu toch zelf een specifieke vraag mijn 14-jarige ruin heeft sinds inmiddels 6 weken af en aan koorts. uiteraard is de dierenarts er al meerdere malen bij geweest en heeft hij verschillende medicatie gehad denk aan ontstekingsremmers antibiotica ,panacur,een leverkür en prednison. Toch gaat de koorts nooit helemaal weg. nu denken ze Lyme en wachten we de bloedonderzoeken af. Heeft iemand een vergelijkbaar verhaal en of ervaring met lyme. Als het nu lyme zou zijn hebben jullie dan voor de antibiotica gekozen of voor de alternatieve wijze? Ik vind het lastig.

Elisa2

Re: Paard met koorts en /Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:54

Ik zou met lyme naar Den Hoek gaan, Eric Laarakker..de aanpak is best specifiek en de antibiotica is meer symptoombestrijding dan dat het werkelijk het probleem oplost.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:44

Antibiotica zijn zeer zeker geen symptoombestrijding, ze doden de bacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt.

Bij een bacterie zou ik sowieso voor een antibioticum kiezen en dan eventueel daarnaast alternatieve behandeling.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 11:44

miereneter schreef:
Antibiotica zijn zeer zeker geen symptoombestrijding, ze doden de bacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt.

Bij een bacterie zou ik sowieso voor een antibioticum kiezen en dan eventueel daarnaast alternatieve behandeling.

Volgens wat ik gelezen heb gaan niet alle bacteriën dood waardoor Lyme dus wel opnieuw kan opspelen.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 13:16

Antibiotica bij lyme heeft alleen zin direct na een tekenbeet. Daarna gaat de bacterie inderdaad in de biofilm zitten.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Mijn ruin heeft zowel de ziekte van Lyme als anaplasmose. Ziekte van Lyme is 4j geleden ontdekt. Hij heeft toen 6 weken doxycline gehad. Erna heb ik hem met kruiden verder ondersteund. 2j geleden had hij weer een kleine opstoot en kwam daar Anaplasmose bij uit (ook een teken ziekte) omdat zijn lijf toen zelf de koorts onder controle kreeg hebben we geen antibiotica gegeven (wss was de besmetting idd al even geleden).

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Is er getest op Lyme. Zoniet zou ik ook zeker laten testen op Pyroplasmose en Anaplasmose.