Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zorro schreef:Ja check! Ik herken dit!
Mijn paard is erg gevoelig voor worminfecties (lees: zelden vrij van..) en ik heb haar 3 maand geleden voor het laatst ontwormd met een middel tegen bloedworm.
Ongeveer 6 weken naar het ontwormen begon ze langzaam in te vallen, slechte vacht, niet lekker verharen/anders als anders. Toen viel haar bespiering ineens helemaal weg op de rug, de vacht werd dof en de mest slap. Dus maar weer mestzoek, ongeveer 8 weken na ontwormen. Het ging dus heel snel allemaal. Flinke infectie weer, we schrokken ervan..
Weer ontwormd en dat is nu 2 weken geleden. En de vacht is nu al enorm opgeknapt, ze glimt weer en ze is weer mooi glad. Ik heb ook even flink gevoerd omdat er nog een kleine operatie in het gebit op de planning stond, en ze ziet er weer mooi uit. Mocht van mij iets dikker, maar de hoefsmid noemde het keuringsconditie, was helemaal goed zo.
Wanneer heb je ontwormd? Want het kan enorm snel opknappen dus.
MyWishMax schreef:Ja, ervaring mee, tenminste gezien boj stalgenoten. Sommige knapten heel vlot op qua vacht en alles. Anderen niet, maar die hadden echt wel een fikse infectie en zaten al langer niet goed in hun vel of er was nog wat anders te vinden in het bloed.
Degene met lichtere zag je de vacht nadat ze schoon waren echt hard opknappen. Sommige kregen vitamine boost extra.
Hier zijn bijna alle paarden okk al volledig glad in de zomervacht hoor. En als TS haar paard dat normaal altijd al is en vanuit geschoren wintervacht komt dan is het nu dus afwijkend en niet alleen nog wintervacht. Die had hij dus al niet lang door het scheren