evilginger schreef:Hoi, mijn ruin is 2 weken terug gediagnosticeerd met botoedeem regio kroongewricht.
Hij heeft in de kliniek perfusie gehad en moet dit ook maandelijks krijgen tot hij weer goed loopt. Ook staat hij nu op orthopedisch beslag.
Verder is er weinig dat je kan doen, zei de DA, behalve bepaalde kruiden geven. Hierbij sprak hij van curcuma en boswellia. Ik moet hier zelf nog mee starten, maar de DA gaf goede hoop
Hoi hoi, wat balen zeg deze blessure. Was het bij jou wel met de echo/rontgen te zien of heb je ook een MRI moeten doen?
Mijne is wel 1x ingespoten maar alleen in het begin dus. Weet jij waar die van jou mee ingespoten is? (Als je dat bedoelt met perfusie)
Hij heeft nu ook beslag met zooltjes, krijgt over een paar weken zijn 3e paar en daarna gaan we proberen de zooltjes eronder weg te laten.
Bij de eerste controle na een aantal maanden liep hij nog niet helemaal zuiver. Maar 2 maanden daarna gelukkig wel en we zijn nu weer aan het opbouwen. Het opbouwen mocht zelfs al best snel omdat het geen pezen probleem was. Wij hebben wel alleen klinische controle gehad en ik moet terug komen als hij toch weer onzuiver gaat lopen of als ik twijfel. Een 2e MRI ter controle vond de dierenarts niet nodig omdat hij nu volledig functioneel is voor mijn doelen. (Buiten rijden, kleine sprongetjes, beetje dressuur)
Ik blijf het wel spannend vinden, het opbouwen gaat goed en hij lijkt er ook weer van te kunnen genieten, maar elk klein misstapje of iets dat ik voel (of denk te voelen) schiet ik meteen weer in een paniek modus. Of als iemand aan het kijken is terwijl ik rijd ben ik bang dat ze iets zien dat ik niet voel ofzo. Bochten vindt hij wel nog lastig nu, maar ik denk dat dat ook grotendeels een balans en scheefheid ding is na alle maanden niks doen, hij loopt namelijk zeker niet meer met het "slag in het wiel" of met zijn hoofd te knikken.