Ervaringen maagzweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evesz

Ervaringen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:47

Goedemiddag,

Ik weet niet of er een topic is, excuses indien wel maar van het grote maagzweren topic word ik niet echt slimmer door de vele info haha. -O-

Ik ga vermoedelijk wel een gastroscopie laten uitvoeren bij mijn paardje. De symptomen zijn beter, maar ik wil toch zeker zijn.

Ik lees heel erg veel verschillende ervaringen, behandelingen,... Ik wou eens even naar ervaring informeren hoe ernstig het bij jullie was, hoelang hebben jullie behandeld, welke medicatie, prijskaartje, heeft het geholpen? Ergens had ik gelezen dat een gastroscopie dus ook best zwaar is voor een paardje.. Klopt dit?

Bedankt alvast!

D__S

Re: Ervaringen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:23

Met maagzweren zelf geen ervaring, wel met een gastroscopie.

Mijn paard mocht 14u niet eten en 6u niet drinken voor de scopie, en ik had verwacht dat ze enorm zenuwachtig ging zijn doordat er niks in de stal was (ze is zeer stressgevoelig) maar dit viel eigenlijk reuze mee. Ik heb niet de indruk dat mijn paard van het onderzoek heeft afgezien.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Mijn merrie heeft 2 keer een maagscopie gehad, met ruim een maand ertussen. Ze bleek op twee plekken een zweer te hebben. Na een maand omeprazol (elke ochtend) en sucralan (twee keer per dag) waren de zweren genezen.
Van het vasten heb ik zelf niets meegekregen. Ze stond de avond voor de scopie al bij de dierenarts omdat het daar makkelijker was om een lege box aan te bieden.

Kostenplaatje zou ik even moeten nakijken, omdat ze ook nog andere onderzoeken en behandelingen heeft gehad. De omeprazol kost in ieder iets van 1000 euro per maand.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Ik heb het hele traject het afgesloten.

De mijn merrie mocht ook 16 uur niet eten en 6 uur niet drinken voor de maagscopie. Het vasten heb ik thuis gedaan omdat wr haar dan goed in de gaten konden houden.
Ik vond het zelf moeilijker dan dat mn merrie het leek te vinden. De maagscopie was na 30 min wel klaar.
Graad 3 maagzweren, hebben 6 weken behandeld met ulcergold en direct daarna de controle scopie gehad de hele maag zag er rustig uit en tevreden over het resultaat.
De kosten van de Ulcergold hangt ook af van het gewicht van je paard.
Voor een paard van 560kilo moest ik al met al in het totale plaatje incl alles zat rond de 1400 euro

Amber_anne

Re: Ervaringen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Die van mij krijgt momenteel nog medicatie voor een maagzweer. Ik heb geen scopie laten doen maar ben gewoon gaan behandelen in overleg met de dierenarts

2 weken een volledige dosis, 2 weken een halve dosis en 4 weken een kwart dosis. Ik was voor twee dozen medicatie rond de 400 euro kwijt (en dan heb ik nog een paar spuiten over)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Wij hebben een totaalbedrag aan de kliniek betaald ivm ook andere onderzoeken omdat het gedrag niet typisch bij maagzweren leek te passen. Die zijn er bij de scopie wel uitgekomen. Paard krijgt nu omeprazol. Enige uitdaging is dat hij het niet in wil nemen via de spuit. We doen het nu dus toch door een beetje voer mengen, maar hij is enorm achterdochtig geworden :') . Na morgen moet hij nog 2 weken halve dosis en daarna is het klaar. Hij heeft geen controle meer nodig achteraf. Hoe hij het vasten heeft ervaren geen idee, we waren al bij de kliniek dus hij is na röntgenfoto's van oa hals en rug een nachtje blijven slapen in een kale box, en heeft toen in de ochtend meteen de scopie gehad. We konden hem begin van de middag weer ophalen daar.