Welke slobber voor kieskeurige pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Welke slobber voor kieskeurige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 20:23

De titel zegt het al, maar even ook het verhaal er bij.
Mijn Shet Asfaloth krijgt sinds kort de glucose support er bij voor ondersteuning in het weide seizoen nu, maar....
Het er in krijgen is de grootste uitdaging en dan denk je vast: even een slobber kopen en het zit er zo in, maar helaas -O- .
Meneer Asfaloth is zelfs kieskeurig op de slobber -O- .

Had eerst zijn balancer geweekt. Niet echt een succes. Al wil ik dat van de week toch ook eens opnieuw proberen.
Van de week de Haycobs van Hartog geprobeerd. Geen succes. Dit was zonder de glucose support al geen succes.
Vandaag de slueslimix van Vitalstyle getest. Paar happen genomen en toen moest die het al niet meer. Ook nog geen glucose support bij gevoegd.
Ik wil de slueslimix nog niet opgeven en ga er morgen de brokjes van zijn balancer ook nog bij doen. Kijken of die het dan wel wilt eten, maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar.

Maar welke slobber kan ik nog meer proberen? Ik ben namelijk vast niet de enige met zo'n kieskeurige pony en wil dan alvast een lijstje klaar hebben liggen met slobbers die ik in de toekomst nog kan uittesten.

Asfaloth is trouwens helaas altijd al behoorlijk kieskeurig geweest in wat die wel en niet wilt eten. Ook qua supplementen en zeker ook qua voer.

De kieskeurige pony:

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Re: Welke slobber voor kieskeurige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:44

Pavo slobbermash? Gezond nee, maar op een kleine hoeveelheid is dat denk ik te verwaarlozen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:50

Die van mij vinden vitalbix en mijten iig niet lekker.

Pavo, cavalor en subli gaat er allemaal prima in.

Van cavalor heb je ook zakjes van 1,5 kilo. Misschien handig om eerst uit te testen.
En pavo heeft zakken van 6 of 7 kilo.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:12

Subli slobber blieft mijn oudje wel maar vast niet gezond.. maar probeer een een schep appelmoes of beetje sap stroop...

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:17

Bergwiesen mash, zijn ze hier dol op. Ik meng er van alles door, ook psyllium. Gaat erin als koek.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:36

Ik geef ook al een paar jaar in het weideseizoen glucose support, onze merrie wil dat met niets gemengd eten. Daarom meng ik het met appelmoes en geef het in een grote injectiespuit direct in de mond. Gaat super.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:42

Mijn kieskeurige spaanse pony deed het altijd heel goed op de Nutrimash van Vitalbix. Echt té enthousiast terwijl ze eigenlijk alles verder liet staan :') Zelfs met kurkuma en artrose supplementen erin later.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 23:10

Bedankt voor alle tips tot zover! Die ga ik zeker even onthouden en allemaal rustig bekijken. Meer tips mogen altijd blijven komen natuurlijk.

pimmetje: Helaas heeft Asfaloth echt een hekel aan spuiten. Wormenkuur krijg ik er redelijk makkelijk in tegenwoordig (duurde in zijn jonge jaren een half uur, nu nog maar 5 minuten), maar ik vrees dat als ik met een grote spuit aan kom meneer opgegeven moment zo weg is en zich niet meer laat vangen.
Het mengen met Appelmoes is wel te overwegen inderdaad.

Laat ik het zo zeggen. Ik heb Asfaloth al 11.5 jaar (sinds die is geboren) en elke keer wanneer ik denk dat ik zijn gebruiksaanwijzing uitgevonden hebt voegt die wel weer wat nieuws toe :') . Het is een bijzondere zal ik maar zeggen :D .
Mijn mini is vele malen makkelijker.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:21

Marstall bergwiesenmash kan ik hier zelfs een wormenkuur doorheen doen. Gaat er met smaak in.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:28

Vitalbix liet mijne staan. Cavalor ruikt kruidig en gaat er prima in.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:57

Hier de kieskeurigste wil graag subli of cavalor :)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 10:49

Daihyo: kan een wormenkuur door slobber heen gegeven worden? Dat wist ik helemaal niet. Zal mij een hoop gedoe schelen in de toekomst.

Bedankt allemaal nog voor de nieuwe tips!

Nog even een update. Vanmorgen Asfaloth zijn balancer door de slueslimix gedaan en toen at Asfaloth het zo op *\o/* .
Vanavond ga ik het met de glucose support testen. Ben benieuwd!

Afbeelding

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:33

Glyx-Mash® van St Hippolyt, daar doe je geen kwaad mee. Veel voeders van dit merk wordt hier smakelijk verorberd.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:41

Manadeluca schreef:
Glyx-Mash® van St Hippolyt, daar doe je geen kwaad mee. Veel voeders van dit merk wordt hier smakelijk verorberd.

Die van mij at dit niet.

De sleuslimix van Vitalstyle gaat er hier gemakkelijk in, vaak ook met een supplement/toevoeging.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:26

Pavo slobbermash is hier ook tijdens het wondermiddel geweest. 1 handje was al genoeg.