Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Is je pony ook struikelig met de achterbenen? Of slijten de hoeven vierkant af?
Mijn ervaring hier is wel (zowel mijn eigen paard als paarden die ik heb verzorgd of ken van anderen) dat struikelen vaak komt vanuit ongemak en bewegingsbeperking door artrose..
Zijn de klachten toevallig begonnen nadat je gestart bent met medicatie voor de PPID?
nicolanca schreef:Met ppid kan het ook zijn dat ze tegen hoefbevangenheid aanzit en daardoor struikelt. Misschien controleren op insulinewaardes en Invokana proberen?
Dee_Es schreef:Heb je de acth waarde nog recent gecheckt? Mijn paard gaat stram bewegen en struikelen door de ppid. Hij is ook doorgelicht op de kliniek maar zag er top uit voor z'n leeftijd. Nadat ik de medicatie had opgestart verdween het struikelen als sneeuw voor de zon. Op dit moment heeft hij meer last van de ppid (seizoenswissel) en dan komt het struikelen ook weer terug.
Diddykong schreef:Je zou nog een rondje ijzers kunnen overwegen, of overleggen met je smid. Je zou de eerste niet zijn waar dat toch comfortabeler loopt dan met schoenen. Soms rolt het namelijk makkelijker af en kan het helpen.
marga1 schreef:Je heb dus een hele kleine shet. misschien de medicatie halveren dus een 1/8 pilletje. En de bloedwaarden laten controleren, en dan bedoel ik niet de acth waarde maar de rest zoals de rode en witte bloedlichaampjes enz.
Hier een shet van 1 meter van 1/2 naar 1/4 pil en pony kreeg ook redplex en is gigantisch opgeknapt.
Volgende week weer bloedprikken en kijken wat dit met zijn waardes heeft gedaan.
Elisa2 schreef:Het stijve lopen kan inderdaad komen van de PPID, maar..is de pony weleens losgemaakt door een fysio/ osteo etc.? Want het kan ook zijn dat ze vast zit in haar lijf en het struikelen daar een gevolg van is. Je zou ook eens aan fascia release kunnen denken.