Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Punz schreef:Buitenstal helpt alleen als het stof ( schimmelsporen) allergie is. Als het een pollenallergie is, moet je dier juist een binnenstal
Ik zou dus zowel een scopie als een longspoeling (bal) laten doen om te kijken wat het meest waarschijnlijke allergeen is waar je dier op reageert. Dat weet je in ieder geval wat je qua management moet doen.
En waar puf je nu mee?
Puffen met flixotide heeft destijds voor mijn pony echt wonderen gedaan. ( naast een dampbox kuur in Utrecht) En echt.. hij was serieus heel erg ziek toen
billy3105 schreef:Hier dezelfde puffer en zelfde klachten bij mijn Shetlanders. Heb je een voorzetkamer?
Ik heb de gele aerochamber voor haar, past fijn over haar neus. Even aan je apotheek vragen welke ze hebben met de grootste toeter dat je die over de neus kan zetten.
https://medimart.nl/aerochamber-flow-vu-volwassen-masker-1-stuks.htm?gad_source=1&gbraid=0AAAAACqAcLmWLTRnqx1VEQkPm8t6jznKv&gclid=Cj0KCQjw8cHABhC-ARIsAJnY12w8so_yvFb6oSUbS6fCSPRJ6avOtjK4IBQlZ9UpD2YVhkODB7D-R4caAoeSEALw_wcB
Ik denk dat deze wel zou moeten passen. Kan je halen bij de humane aphotheek zonder recept!
De oudeste heeft het vorig jaar erg gehad en die is goed onder controle met puffer. Ben nu met haar dochter aan de gang die afgelopen week het stik benauwd kreeg. Die puffers moet je echt even geven
Punz schreef:Wat nodig, en ook spannend kan zijn ivm risico hoefbevangenheid, is toch even een corticosteroïd geven om de eerste heftige allergie reactie wat te onderdrukken...
elineAbby123 schreef:Even de neus zachtjes dichtknijpen en dan loslaten als je de puffer indrukt werkt meestal heel goed. Afhankelijk van hoe braaf ze zijn is een extra handje dan wel handig.Ooh dit doet me een beetje goed..! Is inderdaad flixotide. Vind het wel echt een hele klus om die rustig op haar neus te krijgen en dat ze ook nog inademt ipv blaast
elineAbby123 schreef:Oooh hoe sneu ik het voor jullie vind dat jullie paardjes dit ook hebben het geeft mij een klein beetje rust en moed. Bedankt ik heb er ook een die omhoog komt inderdaad.. gaan voor de rust en regelmaat en indd beloning wanneer het goed gaat!
Punz schreef:Hoe zeer ik ook snap dat je nu het liefst van alles wil doen, gewoon even stap voor stap.
Anders weet je straks niet meer wat er wel / niet geholpen heeft
(en.. misschien toch even voorzichtig zijn met eventuele interacties)
Hoe moeilijk ook: even wachten totdat de flixotide zijn werk gaat doen. En dat gaat echt zijn werk wel doen