Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanasjuh schreef:Hey ik geef begeleiding in het bekappen en wil wel even met je mee kijken hoor. Liever wel even over de app dat is voor mij makkelijker.
Stuur maar even een pb dan geef ik mijn nummer of je klikt op mijn profiel en gaat naar mijn website. Via daar kan je ook contact opnemen.
truselientje schreef:Waarom vraag je je smid niet eerst of hij je kan helpen?
Hij kent de hoeven en dan kun je zijn werkwijze aan houden. Volgens mij zijn er wel meer mensen die dit zo geregeld hebben met hun hoefsmid
Duhelo schreef:12 weken is sowieso te lang, zéker voor tinkers. Die hebben wel de neiging om snel te groeien en veel steunsel aan te maken.
Elke cm teenlengte geeft 700 Kilo méér druk op de pezen. En zeker als je zelf bekapt is het véél makkelijker om een interval van max 4 weken aan te houden, dan heb je er minder werk aan, beter voor het paard en beter voor je lijf.
Ik wil ook wel even meekijken hoor. Heb je per paard goede hoevenfoto's?
DubbelFun schreef:Mijn smid roept regelmatig mijn hulp in als de hoeven weer eens keihard zijn door droogte. Hij houdt dan de hoef vast ik doe met mijn 'Handige Harry' https://cdn.sw.fixami.com/media/g0/7a/d ... 1726656966 de boel er af slijpen/schuren
pol013 schreef:Ik zou als beginnend bepakker wel nog even weg blijven bij dit soort apparaten.
Het fijne aan 'matig' materiaal is juist dat je niet snel te veel doet. Want een keer te weinig doen, corrigeer je zo de volgende dag of week. Een keer te veel doen kan voor het paard pijnlijker en schadelijker) uitpakken.
Niks mis mee waarschijnlijk als je meer ervaren bent. Maar in de fase waar TS nu in zit misschien nog even wat aan de vroege kant?
ik heb zelfs bewust alleen een vijl en geen tang. Ik kán dus bijna niet te veel doen. Of het zweet moet me al op de rug staan. Ik doe daardoor vaker iets. Maar bijkomend voordeel is dat er ook nooit grote stand wijzigingen zijn.
janderegelaa schreef:Het gezegde “No feet, no horse” is er niet voor niets. Zelfs de natuurlijk bekappers zeggen dat zo’n dagcursus eigenlijk niets is. Wat ook klopt want je kunt het blijkbaar niet. Blijf er gewoon vanaf en laat iemand komen die ervoor geleerd heeft. Kost je misschien wat geld maar voor het welzijn van je paard veel beter.