Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SUSANNEx schreef:Ik knipte de capsule open, mengde het poeder in een bakje met wat water en zoog het op in een spuitje. Super omslachtig, maar enige manier hoe het naar binnen ging.Maar weet niet of dat nu haalbaar is met je kapotte wervel.
Supertje schreef:Ik heb mijn vorige paard jarenlang op prednison gehad. Hij vrat de capsules ook echt niet op, maar ik kwam erachter dat het puur aan de capsules lag en niet aan het poeder zelf.
Ik maakte de capsules open, poeder door een beetje muesli met wat olie en hij heeft nooit meer geweigerd het op te eten.
Poeder op een boterham met wat stroop of appelmoes ging ook prima.
En nog een tip, als ze wat wantrouwig worden voor voedsel wat uit de hand gegeven worden omdat ze daar steeds iets smerigs in vinden, gooi het dan eens gewoon in de voerbak, grote kans dat ze het dan wel eet.
DuoPenotti schreef:Mijn sjimpie dacht ook bij alles dat ik de heks was die hem vergiftigde.
Dat ik ooit dacht, dit kan je niet meer proeven.
Gepureerde wortels en appels enz. Maar nee.
Ook wormkuren had hij een hekel door de smaak.
Dus ik had hem heel lang geleden regelmatig gefopt met een spuit appelmoes, met niks er in.
En dan uiteindelijk eens de wormkuur. Met een toefje appelmoes bovenop.
En dan weer 3 keer appelmoes daarna.
Zodat hij echt niet wist wat er kwam.
En dat heeft me uiteindelijk ook geholpen met medicijnen.
In de spuit met wat appelmoes.
En ook de ene keer met medicijn en de andere keer zonder.
Misschien kun je zo ook nog wat foppen nu.
ElCamino schreef:Mijn paard heeft een tijd op 4 capsules gestaan.
We gaven dat gewoon in een injectiespuit met water.
Poeder erin, oplossen in beetje water en geven.
Werkte prima
ellepel schreef:Ik heb daar altijd Subli muesli met kruiden voor,dat is wat zoet ruikt lekker en dan daar de capsule in een handje vol doen en dat uit de hand geven?