Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Missvk schreef:Sorry paardenmensen maar er moet mij toch echt iets van het hart. Ik zoek al een tijdje naar een fijne pony voor mijn zoon. Onze oude het (20) gaat straks voor 2000 euro naar de kliniek voor een ingreep op zijn gebit. Balen en doen we, maar als ik online zie wat er gevraagd wordt voor een oude dibbes waar straks kosten aan komen, dan schaam ik mij diep. Als je je oude maat een goede plek wil geven dan hoeft er toch niet zoveel geld bij? Ik ben oprecht verbaasd en benieuwd hoe andere hier naar kijken
pateeke schreef:Hmmm, maar als je hem verkoopt moet jij als verkoper die dierenartskosten niet betalen hè? Dus de redenering dat oude pony’s daarom duur zijn, lijkt mij toch niet te kloppen.
Ik zie het inderdaad ook soms, al zijn er dingen waar ik mij meer aan kan storen…
Yummy schreef:Dit zie ik heel vaak inderdaad, en dan onder het mom ''leermeester''
Paard mag dan wel internationaal gelopen hebben bv. Maar op zijn 25e kan hij daar niet zoveel meer mee
imaudy schreef:pateeke schreef:Hmmm, maar als je hem verkoopt moet jij als verkoper die dierenartskosten niet betalen hè? Dus de redenering dat oude pony’s daarom duur zijn, lijkt mij toch niet te kloppen.
Ik zie het inderdaad ook soms, al zijn er dingen waar ik mij meer aan kan storen…
Dan weet je dat de koper de dierenartskosten kan betalen.
imaudy schreef:pateeke schreef:Hmmm, maar als je hem verkoopt moet jij als verkoper die dierenartskosten niet betalen hè? Dus de redenering dat oude pony’s daarom duur zijn, lijkt mij toch niet te kloppen.
Dan weet je dat de koper de dierenartskosten kan betalen.
Lieser schreef:Ik verbaas me daar ook over. Niet alleen bij oudjes trouwens. Ook relatief jonge paarden met een waslijst aan gebruiksaanwijzingen én een bemerking waardoor ze niet meer bereden mogen worden staan te koop voor een stevig bedrag. En dan 'gunt' de verkoper het paard 24/7 buiten en moet het nieuwe baasje ze ook nog een 'forever home' geven. Zet je paard dan lekker zelf in een pensioenkudde ...
Popstra schreef:Als een paard ouder is want tja wie verstaat wat onder ,oud, wil nog niet zeggen ze ook altijd maar wat mankeren of gaan mankeren! Gaan mankeren kan bij een jonkie ook.
Een ouder paard waar veel geld en energie in gestoken is aan training, wedstrijden of andere ervaringen e.d dus een paard wat voorbeeldig is, zo de wagen op gaat en makkelijk in de hand en onder het zadel die hoef je niet weg te ,schijten, uiteraard.
En dat mensen die verkopen wil ook niet zeggen dat ze die altijd maar af danken!
Het ene mens is de andere niet en heeft wellicht wedstrijd ambitie en wil door naar de volgende...
Ervaring geld dat het oudere paard dan minder naar omgekeken word en niet iedereen ook maar tig hectares land tot zn beschikking heeft om ze daar evt hun oude dag te laten slijten ( terwijl ze nog best lang mee kunnen gaan)
Kortom, ook met dat oudere paard kun je een ander nog enorm plezier doen en aanbieden voor nop is leuk maar de kans groot het in de handel beland en een ander er veel voor gaat vragen.
Dus tja, ik zie niet in wat er schandelijk aan is mits het een goed en gezond paard is.
En ook daar kan een evt koper ook eerst onderzoek door een DA naar laten doen.