Ja, ik herken het wel. Ik heb mijn vorige merrie monnikspeper gegeven omdat de ruinen haar allemaal wilde dekken. Ze toonde nooit zo dat ze hengstig was, maar in de wei was het lastig omdat de ruinen zich ineens als hengst gingen gedragen. Nadat ik mijn merrie monnikspeper ben gaan geven zag ze ineens overal spoken. Was ontzettend hyper en slecht bereikbaar. Omdat er nog wat dingen veranderd waren dacht ik dat het daar aan lag. Tot ik voor de zekerheid gestopt ben met de monnikspeper. Binnen een paar dagen weer mijn normale paard terug.
En bij mijn huidige merrie twijfel ik ook zodanig dat ik maar gestopt ben. Zij had wat last van koliekverschijnselen rond de hengstigheid, daarom monnikspeper gaan geven. Ook was ze rond die dagen wel wat heftiger. Maar met de monnikspeper bleef dat heftige gedrag ook buiten de hengstigheid om. Nu maar weer gestopt. Ook nu spelen er nog meer dingen (een hoefzweer) dus ik kan niet echt zeggen dat het aan de monnikspeper ligt maar het verbaast mij dus niet.
Bij mij op stal is er nog een merrie die helemaal hyper wordt als ze monnikspeper krijgt. Het komt dus wel vaker voor.
edit: typefout
Laatst bijgewerkt door Dartel op 28-04-25 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt