Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mystery3434 schreef:marleen_88 schreef:Begrijp ik nu goed dat je het aan ziet komen dat je moet verhuizen met hem?
Niet direct, aangezien ik goed sta.
Maar wil toch eens nadenken
Punz schreef:Ik heb mijn oudje destijds toen ze ci 30 was in korte tijd helaas 2 x moeten verhuizen. Ze heeft vervolgens tot haar 37ste heel fijn gewoond op de plek waar ik uiteindelijk terecht kwam.
Dus ja.. Ik zou het dier mee verhuizen
Maar het klinkt of je onderliggende vraag is of je in zo'n geval zou mogen besluiten tot euthanaseren Dat is natuurlijk een vraag die niemand voor je kan beantwoorden. Dat is een besluit / afweging die je echt zelf moet maken vrees ik.
mystery3434 schreef:Hoi iedereen,
Ik wil toch de vraag al eens stellen. Ik heb een paard van 25,5 jaar oud, 5 jaar in mijn bezit en een oud manegepaard geweest.
Ik sta nu al een goede 2 jaar op mijn huidige locatie waar hij goed staat. Hij staat 24/7 buiten met 2 andere paarden, onbeperkt hooi, dagelijks zijn slobbertje, in de zomer overdag op het gras en anders op de zandpaddock. Tot nu toe zijn er nog niet veel ouderdomskwaaltjes.
Toch gaat dit door mijn hoofd: wat als ik van deze plaats moet verhuizen? Ik krijg hem niet op de trailer (tenzij met getrek en gesleur en 2 u verder). Wil ik hem de stress nog geven om de trailer op te gaan? Wil ik hem de stress geven om opnieuw te verhuizen naar een nieuwe locatie?
Hij doet het nog echt super goed, maar je weet maar nooit hoe lang ik op deze locatie blijf door omstandigheden..
Gini schreef:Ikzelf zou waarschijnlijk niet aan de slag gaan met trailerladen oefenen met een paard van over de 25, als er voorlopig geen tekenen zijn die dit absoluut noodzakelijk maken.
Lieser schreef:Gini schreef:Ikzelf zou waarschijnlijk niet aan de slag gaan met trailerladen oefenen met een paard van over de 25, als er voorlopig geen tekenen zijn die dit absoluut noodzakelijk maken.
Paarden kondigen niet een maand van tevoren aan dat ze een spoedoperatie nodig denken te hebben, volgens mij. En dan heb je ook een trailer nodig.