Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Ik heb je vorige topic maar eerst even doorgelezen en ik vraag me af of je iets van PAVO ( of sowieso voer met granen) voert. Sinds wanneer staat je paard weer op het gras dit voorjaar en is dit op een stal/weide waar het al jaren staat? En verder ben ik wel benieuwd hoe oud je paard is, of hij een deken op heeft of niet, als hij een deken op heeft of die laatstelijk gewassen is, of je er op rijdt en of je je sjabrakjes de laatste tijd gewassen hebt. Allergie voor wasmiddel hoeft zich niet te beperken tot de plekken waarmee het in aanraking komt. En als je paard ouder dan een jaar of 8 is zou het kunnen zijn dat het PPID heeft.
In je andere topic las ook ook dat je Kurkuma voert tegen sarcoïden, heeft het die of doe je het ter voorkoming van het krijgen ervan? Als je paard ze heeft, waar zitten ze dan?
Ik vind het vreemd dat jouw dierenarts met zoiets extreems aankomt als acute leukemie als allerlei andere zaken nog niet zijn uitgesloten, ik kan me slecht voorstellen dat jouw paard dat heeft. Ja, alles kan, maar ik heb de indruk dat allerlei andere mogelijke oorzaken nog niet zijn uitgesloten.
Jet schreef:Ik denk dat ik in jouw geval eerst bloedonderzoek zou laten doen en dan ook laten testen op PPID. En even uitzoeken of er granen in de slobber zitten en anders overgaan op graanvrije slobber. Of krijgt hij dat inmiddels niet meer? Krijgt hij verder geen krachtvoer? En o ja, krijgt hij onverpakt hooi of verpakt? Is dat van eigen land van de stal waar je staat of is dat ingekocht? Als hij op de paddock staat/ op stal, krijgt hij dan leidingwater of slootwater?
Ik vraag heel veel hoor, maar wie weet vind je zo wel uit wat er mis is met hem.