Hoe verbeter je en versterk je het immuunsysteem van je paard?
office
Geplaatst: 15-04-25 22:11
Ik denk door hem zo ontspannen en natuurlijk mogelijk leven te bieden.Stress is heel slecht .
Matheno
Geplaatst: 15-04-25 22:21
Vrije beweging, vriendjes en onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer.
BoktVerlaten
Geplaatst: 16-04-25 00:45
Ok, de ideale leefomstandigheden, passend bij het paard, helpen wel! Passend bij het paard want niet ieder paard doet het lekker op 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer. Ik vind de bovenstaande tips “open deuren” en niet heel concreet.
Weerstand verhogen lukt alleen als je de oorzaak van de lage weerstand aanpakt. Ziekte, wormbesmetting, slechte kwaliteit voer, stress, pijn, verhuizing, afspenen, noem maar op…… Heb je de oorzaak onder controle , dan kun je gericht werken aan weerstand verhogen. Afhankelijk van de oorzaak en de tekorten kun je dan een plan maken. Daarvoor is wel iets meer info nodig dan TS nu geeft.
Als je paard ziek is geweest oid dan wil haemolytan nog wel een een hele goed oppepper zijn. Verder zijn er genoeg weerstandsverhogende supplementen.
Tieme
Geplaatst: 16-04-25 08:12
Alle standaard dingen zoals hierboven beschreven en daarnaast een supplement.
Die van mij had elke keer wel wat maar dat is sinds voeren van een supplement flink verbeterd en ze zien er beter uit dan ooit. Ik geeft ze equilin. Heb ze eerst een immuno kuur gegeven en nu een balancer met de basic.