supplement dat ECHT voor de pezen is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bjacobsen

supplement dat ECHT voor de pezen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:51

Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar het onmogelijke volgens mij.
Ik ben opzoek naar een supplement dat de pees volledig ondersteund.
Ondertussen heb ik al zoveel onderzoeken en ingrediënten lijsten van supplementen door gelezen dat ik het hier maar ga vragen. Ook omdat ik zie dat veel supplementen toch meer voor de gewrichten zijn of juist spieren.

Ik weet dat de volgende ingrediënten de pezen echt ondersteunen:
- collageen
- hyaluronzuur
- msm

Dus wie heeft de gouden tip!

leonie1988

Re: supplement dat ECHT voor de pezen is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:58

Ik geef mijn merrie de jointpower+hyaluronzuur van Horseflex. Is een combinatie van Glucosamine, MSM, Chondroïtine en Hyaluronzuur. Een betere combinatie heb ik nog niet kunnen vinden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:14

M'n zus haar merrie heeft enkele peesblessures gehad. Zij ondersteunt de merrie met MSM en Silicium. Ze doet het er goed op en ze zijn nu ook terug springtrainingen aant opnemen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:20

Er zijn een hoop Supplementen die pezen ondersteunen. Belangrijkste is om te weten wat je precies wilt ondersteunen?
Gaat het om een zwakke pees, en scheur in een pees een gat en ga zo maar door.

Elke stof heeft zo zijn eigen werking op een pees. Pas als je weet wat je er precies mee wilt kan je een supplement erbij zoeken waar voldoende werkzame stof inzit.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:22

Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 15-04-25 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:31

Geen supplementen maar Nano CellCare behandelingen. Bevat hyaluronzuur, vitamine C en mineralen en je kan rechtstreeks doseren op de pezen, in zodanig kleine deeltjes dat ze ook daadwerkelijk in het peesweefsel kunnen komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:39

Ik ben nogal sceptisch over die nano therapie. Het is allang bewezen dat alles wat je er aan de buitenkant opsmeert de huidbarriere niet voorbij komt . Behalve magnesium en dat is ook het enige mineraal dat zo opgenomen kan worden. Allerlei stoffen “ inblazen “ ?
Pezen zijn nauwelijks doorbloed vandaar dat het al verrekte moeilijk is om ze via supplementen te versterken, het komt nauwelijks aan. Goede training met doordachte warming up en cooking down geloof ik eerder in om pezen te versterken mits er geen beschadigingen in zitten.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:42

Hier goede ervaring met tendi protect. Wij doen geregeld een kuur gevolgd door prele.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:03

BigOne schreef:
Ik ben nogal sceptisch over die nano therapie. Het is allang bewezen dat alles wat je er aan de buitenkant opsmeert de huidbarriere niet voorbij komt . Behalve magnesium en dat is ook het enige mineraal dat zo opgenomen kan worden. Allerlei stoffen “ inblazen “ ?
Pezen zijn nauwelijks doorbloed vandaar dat het al verrekte moeilijk is om ze via supplementen te versterken, het komt nauwelijks aan. Goede training met doordachte warming up en cooking down geloof ik eerder in om pezen te versterken mits er geen beschadigingen in zitten.

Begrijpelijk want de techniek is ook erg lastig uit te leggen en ook nog eens niet zichtbaar voor het blote oog. Voor alle duidelijkheid, we smeren dus niks want dat komt inderdaad niet verder dan de bovenste huidlaag.

De ingrediënten worden genanoriseerd, wat betekent dat ze kleiner worden gemaakt dan de individuele cellen waaruit jouw lichaam bestaat. Die kleine deeltjes kunnen dan wel door de huidlagen heen (eigenlijk gaan ze dus tussen de cellen door), kunnen wel daadwerkelijk in het peesweefsel (in de individuele cellen van het peesweefsel) of in een gewricht. Je moet je echt voorstellen dat we het hebben over deeltjes nog kleiner dan een virus of bacterie. Dat is ook de reden dan we dit niet zomaar met alle stoffen kunnen doen, niet van alle moleculen kun je nanodeeltjes maken zonder dat het 'breekt' en dus eigenlijk een andere stof word. Met oa hyaluronzuur kan dat dus wel. En inderdaad, pezen zijn heel slecht doorbloed en daarom is het ideaal dat je op deze manier volledig buiten de bloedbaan/circulatie om gaat. Uiteraard kunnen er ook deeltjes in de bloedbaan terecht komen, maar je hebt de bloedbaan (of lymfebaan, of spijsvertering) niet nodig om op de plaats van bestemming te komen.

Bjacobsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 23:15

ikke20 schreef:
Er zijn een hoop Supplementen die pezen ondersteunen. Belangrijkste is om te weten wat je precies wilt ondersteunen?
Gaat het om een zwakke pees, en scheur in een pees een gat en ga zo maar door.

Elke stof heeft zo zijn eigen werking op een pees. Pas als je weet wat je er precies mee wilt kan je een supplement erbij zoeken waar voldoende werkzame stof inzit.

Het is echt voor het behouden van de pees structuur. Elasticiteit, soepelheid. Deze is nu geïrriteerd en ik wil dit graag voor in de toekomst voorkomen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 01:30

Ik zou van supplementen geen wonderen verwachten. Natuurlijk kan het (een beetje) ondersteunen. Qua behandeling ben je effectiever beter met bijv een laser. En qua preventie zou ik me richten op de oorzaak. Zorg dat de bak een goede bodem heeft, dat je in je training rekening houdt en dat het paard goed! op de voeten staat. Eventueel een ijzer als de stand dusdanig is dat het de pees teveel belast. Daar heb je meer aan dan aan een beetje msm :D.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:33

Pezen zijn nauwelijks doorbloed dus om een supplement de pezen te laten bereiken is bijna onbegonnen werk. Wat in mijn ogen onderschat wordt is de kracht van correcte bekapping. Niet correcte bekappingen geven heel snel en heel veel extra druk op de pezen waardoor ze overbelast raken en er klachten ontstaan. Het grootste deel van de paarden in Nederland staat niet correct op z’n voeten en dan kan je supplementen voeren tot je een ons weegt maar daar kun je hoe dan ook nooit tegenop.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:06

pluisje88 schreef:
Pezen zijn nauwelijks doorbloed dus om een supplement de pezen te laten bereiken is bijna onbegonnen werk. Wat in mijn ogen onderschat wordt is de kracht van correcte bekapping. Niet correcte bekappingen geven heel snel en heel veel extra druk op de pezen waardoor ze overbelast raken en er klachten ontstaan. Het grootste deel van de paarden in Nederland staat niet correct op z’n voeten en dan kan je supplementen voeren tot je een ons weegt maar daar kun je hoe dan ook nooit tegenop.

Dit.
'Gewoon' goed management doet het meest. Dus goed bekappen, correcte training, en voeding die past bij het individuele paard (en daar kunnen beslist ook supplementen nodig zijn). Algehele gezondheid, daar bereik je meer mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:14

Voor de pezen gebruik ik MSM, omdat dit goed is voor het bindweefsel. Maar misschien wel het beste voor pezen is stappen op het harde, dat verbeterd de doorbloeding namelijk enorm.

En zoals al gezegd is, goede bekapping, bakbodem, management etc.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:17

4 joint Synergy hier. :j Op advies van mijn dierenarts.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:29

amyz schreef:
pluisje88 schreef:

Dit.
'Gewoon' goed management doet het meest. Dus goed bekappen, correcte training, en voeding die past bij het individuele paard (en daar kunnen beslist ook supplementen nodig zijn). Algehele gezondheid, daar bereik je meer mee.

En veel vrije beweging :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:32

Elisa2 schreef:
Voor de pezen gebruik ik MSM, omdat dit goed is voor het bindweefsel. Maar misschien wel het beste voor pezen is stappen op het harde, dat verbeterd de doorbloeding namelijk enorm.

En zoals al gezegd is, goede bekapping, bakbodem, management etc.

Dit. Ik gaf ook MSM.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:42

0000 schreef:
Geen supplementen maar Nano CellCare behandelingen. Bevat hyaluronzuur, vitamine C en mineralen en je kan rechtstreeks doseren op de pezen, in zodanig kleine deeltjes dat ze ook daadwerkelijk in het peesweefsel kunnen komen.

Is dit bewezen ondertussen? Want ik heb ernaar gekeken en gezocht, maar geen enkel bewijs dat dit überhaupt bij de pees komt. Dan zou ik juist laseren als er nog een blessure is. Voor bepaalde supplementen zijn er juist wel onderzoeken gedaan en aangetoond dat het wel werkzaam is, het enige probleem is dat de werkzame hoeveelheid meestal meer is als wat er in de meeste supplementen zit.

Verder vooral management inderdaad. En dus ook niet te vaak en te zwaar trainen. Mijn dierenarts zegt ook altijd dat ze eerder stuk gaan van te veel training als van te weinig. Tenzij je weinig traint en dan in 1 klap heel zwaar. Wel genoeg vrije beweging, want te veel stil staan in een box maakt het ook zwakker.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:11

MyWishMax schreef:
0000 schreef:

Is dit bewezen ondertussen? Want ik heb ernaar gekeken en gezocht, maar geen enkel bewijs dat dit überhaupt bij de pees komt. Dan zou ik juist laseren als er nog een blessure is. Voor bepaalde supplementen zijn er juist wel onderzoeken gedaan en aangetoond dat het wel werkzaam is, het enige probleem is dat de werkzame hoeveelheid meestal meer is als wat er in de meeste supplementen zit.

Verder vooral management inderdaad. En dus ook niet te vaak en te zwaar trainen. Mijn dierenarts zegt ook altijd dat ze eerder stuk gaan van te veel training als van te weinig. Tenzij je weinig traint en dan in 1 klap heel zwaar. Wel genoeg vrije beweging, want te veel stil staan in een box maakt het ook zwakker.

Ik heb je even geantwoord in een pb want dat is wat veel info voor in het topic. En verder eens, want met wat voor behandeling of supplementen dan ook kan je slecht management niet opvangen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:54

Volgens onze paardenarts is Silicium het enige supplement waarbij werking aangetoond is.

Verder goede ervaringen met smeren van Traumeelgel, high laser therapie en veel rustige beweging.