Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liannetje86 schreef:Het enige wat anders is geweest, is dus eigenlijk de muesli die hij daarvoor ook had?
Zitten daar dingen in die lastiger door de dunne darm verteerd kunnen worden (granen waren volgens mij juist de dikke darm, dus zit ook even te bedenken wat het geweest kan zijn dan...)
+ Heeft hij iets van medicatie gehad? Want ik probeer dan altijd nog even pre/probiotica bij te voeren voor de darmen..
mystery1980 schreef:Is er gekeken naar evt verklevingen/ vervetting in de darmen? Waardoor de koliek evt opnieuw kon ontstaan.
Somebitch schreef:Misschien dan eerst toch vragen om een maagscopie om zeker te zijn of er iets is?
Stress en pijn heeft hij zeker erg gehad, hij is nu in totaal 25 kg afgevallen. Gisteren stond hij niet meer met een opgetrokken buik terwijl hij dat daarvoor wel nog heel duidelijk had.
Wintu schreef:Heeft hij wel aan het infuus gestaan voor het uitgedroogd zijn? Hoe zijn zijn nierwaarden?
Paarden krijgen ook koliekachtige klachten als ze uitgedroogd zijn.
Drinkt hij goed.
MyWishMax schreef:Hier op stal vorige week precies hetzelfde. Oudere pony, wel jonger als de jouwe nog, koliek. Verbeterde niet dus naar de kliniek. Was dunne darm koliek en 's nachts de maag nog leeggehaald want die leegde niet. Geen oorzaak kunnen vinden. Mocht naar huis maar wilde thuis ook slecht eten, terwijl ze maar 1/3 van normale hoeveelheid mocht en kreeg. Dat at ze dus niet op. Bleef elke keer niet lekker, maar is nu weer redelijk opgeknapt. Hoewel ze niet meer hetzelfde eet als hiervoor. Ze was altijd van elke kruimel opeten en snel en nu laat ze regelmatig wat liggen en is echt langzaam.
Maar rare is dat er dus nooit oorzaak gevonden is.
Lindsey_99 schreef:Staat hij op stal? Want lopen is heel belangrijk om de darmen op gang te houden. Ik zou iets van een mash voeren, dat is graanvrij, en geweekt. En ik zou psyllium erbij doen, maar wel rustig opbouwen, en niet ineens zoals bij een zandkuur. Puur om de darmflora en peristaltiek te versterken.
Kidde schreef:Bij onze pony met zandkoliek was de mest ook zonder zand. Dat zegt dus helaas niets. Op de röntgenfoto zagen ze namelijk wel zand. Hebben ze ook een röntgenfoto van de buik gemaakt?