Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myponys1 schreef:Ik volg even mijn volbloed is doodsbang voor koeien terwijl op haar vorige plek stonden ook koeien en was er niks aan de hand. Sta dus bijna op t punt om een paar koeien in de paarden wei te zetten maar dat lijkt mij ook niet echt handig
Melvern schreef:Mijn barock Pinto was ook doodsbang voor de alpaca's. Ze vloog alle kanten op als ze in de buurt kwamen. Dr plek was nogal een drama, overal slechte omheining enzo. De alpaca's liepen overal waar ze maar wilden en zo wende ze aan ze. Ik kon later rijden met de alpaca's in de bak en het deed haar niets meer.
Ze moest gewoon accepteren dat de alpaca's overal waren. Die beesten waren niet op hun plek te houden. Ze liepen ook bij de buren en ook hun dieren werden verplicht mak gemaakt.
Is helaas niet een hele ideale en handige oplossing.
Miss_Mii21 schreef:Achter de rijbak bij ons staan alpacca's. Mijn volbloed is daar doodsbang voor en went er maar niet aan. Ook al ga ik bijna dagelijks met hem de bak in aan de hand.
Dan hoor ik vaak om mij heen: dit hoort bij volbloeden, ga je er niet uit krijgen.
Maar kan mij niet voorstellen dat al die paarden die op buitenrit mee gaan bv, ook dit soort dingen hebben.
We kunnen niet rijden in de bak, alpacca's staan er rechtstreeks achter en alleen al in de bak komen, heb ik een paard die zich super groot maakt, klaar om te vluchten.
Geprobeerd met ander bomproef paard er bij, geprobeerd door vooral af te leiden(dan gaat hij ook vroeg of laat aan de kletter).Aan het werk zetten aan de andere kant vd bak helpt ook niet. Dichtbij proberen te komen om te laten snuffelen werkt ook niet, hij is doodsbang.
Wat is jullie ervaring? Iemand ook zoiets gehad en op kunnen lossen?
Elisa2 schreef:Miss_Mii21 schreef:Achter de rijbak bij ons staan alpacca's. Mijn volbloed is daar doodsbang voor en went er maar niet aan. Ook al ga ik bijna dagelijks met hem de bak in aan de hand.
Dan hoor ik vaak om mij heen: dit hoort bij volbloeden, ga je er niet uit krijgen.
Maar kan mij niet voorstellen dat al die paarden die op buitenrit mee gaan bv, ook dit soort dingen hebben.
We kunnen niet rijden in de bak, alpacca's staan er rechtstreeks achter en alleen al in de bak komen, heb ik een paard die zich super groot maakt, klaar om te vluchten.
Geprobeerd met ander bomproef paard er bij, geprobeerd door vooral af te leiden(dan gaat hij ook vroeg of laat aan de kletter).Aan het werk zetten aan de andere kant vd bak helpt ook niet. Dichtbij proberen te komen om te laten snuffelen werkt ook niet, hij is doodsbang.
Wat is jullie ervaring? Iemand ook zoiets gehad en op kunnen lossen?
Mag je longeren in de bak?
Want naast de al genoemde goede oplossingen van hem in de bak zetten en laten wennen zou je dat kunnen proberen ipv rijden in eerste instantie. En dan aan de dubbele longe, eigenlijk gewoon zodat hij zich een beetje op het werk moet concentreren en zich leert over te geven. Vaak helpt de beweging om meer ontspanning te krijgen en aan de DL heb je soms net wat meer te zeggen dan ohz. Ik denk dat het een kwestie is waar hij "doorheen" moet en wat je het beste op verschillende manieren kunt benaderen.