Ze krijgt dagelijks al sojaschroot (~150 gram) voor extra eiwitten, 100 ml lijnzaadolie en daarnaast Pavo Weightlift (~1 kg) omdat ze nog aardig wat moet aankomen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rijlaarsdam schreef:Breed & Grow van Vitalbix is een mooie aanvulling voor je drachtige merrie en bevat geen haver.
Jippyhorse schreef:Mijn merrie gaat richting het einde van haar dracht en krijgt nu dus merriebrok (Pavo Podo Lac), inmiddels opgebouwd naar 1,5 kg/dag. Ze lijkt echter erg gevoelig voor haver (dit was namelijk hetzelfde toen ik haar slobber met haver voerde) en is nu dus ook erg schrikkerig en niet te houden met wandelingen/stapritjes, wat dus niet zo handig en veilig is en ook niet fijn lijkt voor haarzelf. Alle merken/soorten merriebrok die ik tot nu toe heb gevonden bevatten haver, dus ik was benieuwd naar ervaringen met alternatieven voor voer van anderen. Zijn er toevallig bokkers die ander voer hebben gegeven aan hun merrie? En hoe zorgde je er dan voor dat ze wel de benodigde voedingsstoffen binnenkreeg? Met losse supplementen of verschillende soorten voer bijvoorbeeld? Of heb ik niet goed genoeg gezocht en bestaat er toch een merriebrok zonder haver? Alle tips zijn welkom
Ze krijgt dagelijks al sojaschroot (~150 gram) voor extra eiwitten, 100 ml lijnzaadolie en daarnaast Pavo Weightlift (~1 kg) omdat ze nog aardig wat moet aankomen.
Cioccolato schreef:Rijlaarsdam schreef:Breed & Grow van Vitalbix is een mooie aanvulling voor je drachtige merrie en bevat geen haver.
Maar een paard kan er echt te weinig aan hebben. Goed oppassen.
Hoe ver is ze? Als ze aan moet komen zeker geen vitalbix voeren.
carika schreef:Jippyhorse schreef:Mijn merrie gaat richting het einde van haar dracht en krijgt nu dus merriebrok (Pavo Podo Lac), inmiddels opgebouwd naar 1,5 kg/dag. Ze lijkt echter erg gevoelig voor haver (dit was namelijk hetzelfde toen ik haar slobber met haver voerde) en is nu dus ook erg schrikkerig en niet te houden met wandelingen/stapritjes, wat dus niet zo handig en veilig is en ook niet fijn lijkt voor haarzelf. Alle merken/soorten merriebrok die ik tot nu toe heb gevonden bevatten haver, dus ik was benieuwd naar ervaringen met alternatieven voor voer van anderen. Zijn er toevallig bokkers die ander voer hebben gegeven aan hun merrie? En hoe zorgde je er dan voor dat ze wel de benodigde voedingsstoffen binnenkreeg? Met losse supplementen of verschillende soorten voer bijvoorbeeld? Of heb ik niet goed genoeg gezocht en bestaat er toch een merriebrok zonder haver? Alle tips zijn welkom
Waarom voer je podo lac+soja+weightlift?
Dat lijkt mij wat dubbel op.
Kun je niet beter voor alleen podoc lac kiezen als je toch al 2,5 kg muesli/brok per dag voert?
Dan is de kans op een uitgebalanceerd rantsoen ook groter.
Zou mij om de haver niet zo druk maken.