Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponymeisjx schreef:hoi bokt. Ik wil graag jullie mening over het in laten slapen van een pony. Mijn ruin, harry is sinds kort erg vermagerd en loopt gevoelig/kreupel. Ook ligt hij heel veel wat hij normaal nooit doet. Mesten lukt ook niet goed. Hij lag gister helemaal uitgespreid in zijn stal, leek net alsof hij dood was, hij bijt ook naar zijn buik. Ik vind het heel erg lastig. De dierenarts komt morgen meteen onderzoeken wat het is, ik zou zelf zeggen koliek maar heeft iemand nog een idee? Hij heeft ook al zijn bespiering verloren. Wat gek is aangezien ik niks heb veranderd aan onze training. Harry is 11 jaar oud. Maar wanneer bepaal je nou wanneer zon beestje in moet worden geslapen? Of bepaald een dierenarts dat morgen? Groet Hannah!
mika11 schreef:ponymeisjx schreef:hoi bokt. Ik wil graag jullie mening over het in laten slapen van een pony. Mijn ruin, harry is sinds kort erg vermagerd en loopt gevoelig/kreupel. Ook ligt hij heel veel wat hij normaal nooit doet. Mesten lukt ook niet goed. Hij lag gister helemaal uitgespreid in zijn stal, leek net alsof hij dood was, hij bijt ook naar zijn buik. Ik vind het heel erg lastig. De dierenarts komt morgen meteen onderzoeken wat het is, ik zou zelf zeggen koliek maar heeft iemand nog een idee? Hij heeft ook al zijn bespiering verloren. Wat gek is aangezien ik niks heb veranderd aan onze training. Harry is 11 jaar oud. Maar wanneer bepaal je nou wanneer zon beestje in moet worden geslapen? Of bepaald een dierenarts dat morgen? Groet Hannah!
Ik zou zorgen dat de dierenarts vandaag nog komt!
mika11 schreef:ponymeisjx schreef:hoi bokt. Ik wil graag jullie mening over het in laten slapen van een pony. Mijn ruin, harry is sinds kort erg vermagerd en loopt gevoelig/kreupel. Ook ligt hij heel veel wat hij normaal nooit doet. Mesten lukt ook niet goed. Hij lag gister helemaal uitgespreid in zijn stal, leek net alsof hij dood was, hij bijt ook naar zijn buik. Ik vind het heel erg lastig. De dierenarts komt morgen meteen onderzoeken wat het is, ik zou zelf zeggen koliek maar heeft iemand nog een idee? Hij heeft ook al zijn bespiering verloren. Wat gek is aangezien ik niks heb veranderd aan onze training. Harry is 11 jaar oud. Maar wanneer bepaal je nou wanneer zon beestje in moet worden geslapen? Of bepaald een dierenarts dat morgen? Groet Hannah!
Ik zou zorgen dat de dierenarts vandaag nog komt!
Ik vind het zelfs onbegrijpelijk dat je pony al meerdere dagen niet in orde is, en je al denkt over inslapen terwijl er nog geen dierenarts is geweest.
Hoe is het mogelijk dat jullie niet eerder actie hebben ondernomen??
Sabri schreef:Als hij bijt naar zijn buik heeft hij echt serieus buikpijn als dat koliek is. Zeker een dierenarts zsm laten komen, dus echt nu en niet morgen. Even rond bellen naar spoedartsen! Met 11 jaar wil je niet aan inslapen denken en zeker niet tot morgen afwachten. Laat svp de dierenarts nu komen voor het te laat is
mooney schreef:Bij een geval van verdenking van koliek bel je de spoeddienst en komt de dierenarts, ook als het weekend is.
Een jonge pony (11 is niet oud) zonder behoorlijk onderzoek geen zorg verlenen en gelijk denken aan inslapen baart mij wel veel zorgen. Het klinkt ook als een mengeling wat al langdurig niet helemaal goed gaat (bespiering weg) als iets acuuts.
Heb je iemand om je heen met voldoende kennis?