Maar wil weleens weten wat jullie zien.. weekend duurt zo lang altijd met dit soort dingen haha.
Dus ben gewoon nieuwsgierig.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wiwabalia schreef:Acceptabel? Ik zou dit paard bij koop laten staan..
Zie hieronder jou foto, ik heb hem iets bewerkt.
Paars; kissing spines
Rood; aangetaste uitsteksels
Oranje; ook aangetast
Is dit een keuring voor een koop? Vind het bizar dat het advies acceptabel eruit komt…
[ Afbeelding ]
0000 schreef:Dit advies lijkt me ook erg afhankelijk van leeftijd en niveau...Klinisch beeld is erg belangrijk bij rug foto's, zonder kan je echt niet zeggen of paard hier last van heeft. Ik heb slechtere foto's gezien van paarden zonder problemen hoor.
0000 schreef:Dit advies lijkt me ook erg afhankelijk van leeftijd en niveau...Klinisch beeld is erg belangrijk bij rug foto's, zonder kan je echt niet zeggen of paard hier last van heeft. Ik heb slechtere foto's gezien van paarden zonder problemen hoor.
Rizette schreef:KS paarden lopen vaak graag lang en laag. Ik weet dat PRE's vaak tegen rug en hals problemen aanlopen. Geen idee of dit acceptabel is maar zou sowieso een second opinion vragen en deze foto's naar jouw eigen dierenarts sturen en vragen of hij er maandagochtend meteen naar kijken kan.
mavantos schreef:Zou zeker een second opinion doen, maar het kan zeker wel dat dit 'acceptabel' is op een röntgenologische keuring afhankelijk van de plek en de rest van de rug.
Het zal geen 1-tje zijn zoals de rest, maar mogelijk een 3. Dit is voor ruggen ook acceptabel voor de verzekering, omdat de range groter is (1-7, terwijl benen 1-4 is).
Voor de hals is dat trouwens een normale beschrijving, maar ook dat kan je extra vragen natuurlijk. Daar betaal je voor.
Volgens mij is dit alleen niet door een officiële keuringsarts uitgevoerd, want er is ook geen gebruik gemaakt van een normaal keuringsrapport. Als het Nederlands is dan, België durf ik niet te zeggen waar ze normaliter mee werken.
Elisa2 schreef:Ik zou het advies van de second opinion afwachten, zoals gezegd betekent acceptabel niet perfect. Het is meestal een combinatie van een klinisch onderzoek + rontgen voor de interpretatie.
Overigens vallen mij vooral die ene twee wervels op die elkaar wat lijken te raken maar bij de rest zie ik niet zoveel vreemds. Wel als kanttekening hierbij dat ik geen dierenarts ben en mezelf technisch niet kundig genoeg acht om dit echt goed te kunnen beoordelen.