Mijn paard is recentelijk verhuisd omdat ik verhuisd ben, en heeft hierdoor een andere hoefsmid. Op deze nieuwe stal werden alle paarden door dezelfde smid gedaan en hoefde je er zelf niet bij te zijn. Handig, totdat mijn paard opeens zeer slecht op zijn voeten stond na de 2e keer bekappen.
Ik was de eerste keer al niet erg tevreden, maar mijn merrie was ivm de verhuizing net te lang niet naar de smid geweest dus ik heb mijzelf wijsgemaakt dat het daaraan lag- maar inmiddels zie ik wel dat het gewoon ronduit slecht is bekapt.
Dit is hoe zij er inmiddels bijloopt:

En onder haar voeten is ook niet om over naar huis te schrijven:

Daarnaast zit er bij een achterhoef een onverklaarbaar gat:

Mijn merrie heeft nooit problemen gehad met bekappen, slechte stand oid, alleen een tijd rotstraal gehad.
Vanwege de verhuizing ken ik hier nog weinig smeden maar heb inmiddels een gevonden die 9 april komt om dit te verhelpen. Helaas nog best laat, maar eerder lukt het niet…
Ik zit eraan te denken sowieso de ijzer voor eraf te halen, zodat zij van de zomer minder uitglijdt op het land. Is dit handig gezien haar slechte stand?
Mijn vraag: wat kan ik tot 9 april het beste doen met mijn merrie zodat zij zo min mogelijk last heeft? Ze loopt niet kreupel oid, maar kan mij voorstellen dat dit natuurlijk absoluut niet fijn loopt.