Wat geven ipv senior priores?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Wat geven ipv senior priores?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 19:22

Goedenavond,

Vraagje wat kan ik m'n oudje geven ipv senior priores? Liefste iets wat ik in de winkel kan halen.. hij krijgt nu senior priores, maar merk dat hij daar wat op uitgekeken raakt helaas ;(

Nu dus op zoek naar ander voer.. hij eet z'n ruwvoer gewoon goed en dierenarts zegt ook dat ie nu goed op gewicht is etc alleen nu zo houden.. het is nogal een kies keur en ik zou graag sobber blijven voeren ivm dat hij al te weinig drinkt en zo kan zorgen dat ie nog wat extra vocht binnen krijgt..

Diddykong

Re: Wat geven ipv senior priores?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:30

Havens senior crumbs
Je kunt ook een gewone grasbrok weken natuurlijk.
Masters heeft ook een erg goede senior slobber, maar niet elke winkel heeft deze

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:41

Onze bejaarde vriend leeft daar ook op, eet ook geen hooi meer.
Hij laat het ook het liefst staan als we alleen SP voeren, maar ik meng het met 1/4 schep HAVENS slobber op 1 1/2 schep SP (droog). Dat gaat wel goed.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:00

Masters senior slobber!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:02

Je kunt idd ook proberen een (halve) schep basisbrok of musli door de SP te doen. Die kun je namelijk ook altijd wel weken.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 20:20

Slmt9 schreef:
Masters senior slobber!

Als ik zo kijk op Google zitten er geen verkooppunten in mijn omgeving.. en verzendkosten zijn behoorlijk hoog wat ik zo zie..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:23

Ik ben de SP in combinatie met maïs-lijnzaadbrok van horsefood gaan geven nadat mijn oudje vorig jaar wat veel begon in te vallen ‘s winters. Dat werkt erg goed om hem op gewicht te houden, en hij is er dol op. Dit jaar heb ik zelfs de helft SP kunnen voeren, en hij blijft nog steeds mooi op gewicht, en komt voor mijn gevoel wat beter door de rui heen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 20:25

Rytm schreef:
Onze bejaarde vriend leeft daar ook op, eet ook geen hooi meer.
Hij laat het ook het liefst staan als we alleen SP voeren, maar ik meng het met 1/4 schep HAVENS slobber op 1 1/2 schep SP (droog). Dat gaat wel goed.

Bedankt, is dat de mash of de "gewone" slobber?

Diddykong schreef:
Havens senior crumbs
Je kunt ook een gewone grasbrok weken natuurlijk.
Masters heeft ook een erg goede senior slobber, maar niet elke winkel heeft deze

Ik ga eens kijken naar de crumbs..thx!

8nnemiek schreef:
Ik ben de SP in combinatie met maïs-lijnzaadbrok van horsefood gaan geven nadat mijn oudje vorig jaar wat veel begon in te vallen ‘s winters. Dat werkt erg goed om hem op gewicht te houden, en hij is er dol op. Dit jaar heb ik zelfs de helft SP kunnen voeren, en hij blijft nog steeds mooi op gewicht, en komt voor mijn gevoel wat beter door de rui heen.

Ook deze ga ik opzoeken!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:27

Havens heeft maar 1 Mash. Die gele zak

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:02

Ik geef combi masters senioren slobberbrok met grasbrok.

Misschien kun je bij de seniores wat door mengen?
Je kunt erbij mengen de fibernuggets van Pavo.
Of misschien de fiberbeet er bij?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:11

Equifyt Zupa. Mijn oudjes (nu nog 1) waren op een gegeven moment ook uitgekeken op Subli.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:17

Herkenbaar, mijn oudje wordt ook na een poosje minder enthousiast van 100% senior priores. Meestal vervang ik een kwart door Pavo fibrebeet, dan blijft het goed gaan.

Ook vul ik wel eens aan met Pavo weightlift, die vindt ze lekker en daar doet ze het ook goed op maar deze is wel duurder dan de fibrebeet.

Verder doe ik er ook vaak wat hartog grasmix of (basis)brok doorheen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:28

Vergeten,wat hier altijd goed werkt als die van mij er weer eens geen zin in heeft is een schep muesli met kruiden van Subli door de slobber.
Dan gaat alles op :j

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 22:07

Thx iedereen weer voor de reacties, ik ga eens kijken wat hij doet als ik er wat anders bij in doe, en anders ff compleet ander voer... maar vind t wel spannend om over te stappen op ander voer want t is nogal een lastige eter :Y)

Dus eerst maar eens proberen om te kijken of ik t kan mengen met een ven bovenstaande.. en anders helemaal vervangen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:18

Hier voer ik een combi van Hartog senior complete care, marstall senior aktiv en wiesenchips.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:23

Hier wisselen we seniores priores af met all-in-soup van Aveve. Doet mijn oudje het prima op.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:00

Masters senioren slobberbrok vonden mijn oude paarden veel smakelijker dan sp.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:02

Marstall vito

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:09

Toe mijn paard uitgekeken raakte opde SP ben ik overgegan op mutri mah van vitalbix en daily complete van zelfde merk. Helaas werd hij ziek (equine corona) en koppelde zich niet lekker voelen aan deze smaak. Ik ben toen muesli 18plus v. Pavo gaan geven wat hij wel at. Nu da ie beter is eet hij nog steeds de daily complete niet. Maar doet het nu prima op combi van speedibeet en muesli 18plus van pavo met de nutrimash van vitalbix erdoor die hij ook weer neemt. En in de ochtend de pavo vital erbij. (Hij heeft veel vervangend voer nodig ivm niet genoeg eten vn ruwvoer door combi EOTRH en slokdarmverlamming) dus naar deze producten zou je ook nog kunnen kijken. Hij was erg ingevallen door de ziekte en begint nu weer bij te komen gelukkig

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 23:12

henshem schreef:

Thx deze is idd al eerder voorbij gekomen, ik kon zo snel geen verkooppunt vinden bij ons in de buurt maar ondertussen toch gevonden, ik ga eens verder kijken of dat wat is..

Word dit makkelijk gegeten door moeilijke eters dat jij weet?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:46

Hier doet oma het dan nu even goed op de slobber van subli er extra bij door die ruikt wat zoeter nu

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:24

Havens crumbs gaat hier ook goed erin bij mijn paard. Snel en makkelijk klaar te maken.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:29

Beauty26 schreef:
henshem schreef:

Thx deze is idd al eerder voorbij gekomen, ik kon zo snel geen verkooppunt vinden bij ons in de buurt maar ondertussen toch gevonden, ik ga eens verder kijken of dat wat is..

Word dit makkelijk gegeten door moeilijke eters dat jij weet?

Ik hoor er alleen maar positieve verhalen over. Nog nooit gehoord dat een paard het niet graag at.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:43

Ik meng grasbrok en de havens crumbs voor m'n oudje

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 07:48

Beauty26 schreef:
Goedenavond,

Vraagje wat kan ik m'n oudje geven ipv senior priores? Liefste iets wat ik in de winkel kan halen.. hij krijgt nu senior priores, maar merk dat hij daar wat op uitgekeken raakt helaas ;(

Nu dus op zoek naar ander voer.. hij eet z'n ruwvoer gewoon goed en dierenarts zegt ook dat ie nu goed op gewicht is etc alleen nu zo houden.. het is nogal een kies keur en ik zou graag sobber blijven voeren ivm dat hij al te weinig drinkt en zo kan zorgen dat ie nog wat extra vocht binnen krijgt..

Kan ook komen doordat de samenstelling van de zakken iets wisselt. Ik heb vaak problemen gehad als ik weer aan een nieuw gekochte partij zakken begon. Dan zit er weer de ene keer meer pulp in en de andere keer weer meer van die zemelen. Nja schijnbaar smaakt het dan anders en dan is het ineens een probleem, tot hij er weer aan gewend was