Waar ik me eerder nooit bemoeid heb met het voer, mag ik daar nu wat beter over na gaan denken.
Paard is altijd vrij smal geweest. Niet te dun, maar wel erg smal gebouwd. Je ziet de heupen bv vrij goed zitten.
Osteopaat heeft ons toen eens aangeraden om naast de basisbrok nog Agrobs Myo Proteïn flakes te voeren. Dit om hem wat voller te krijgen, eiwitten.
Dit wordt nu een paar maanden gevoerd, maar er is weinig resultaat.
Twee weken geleden bij het kopen van nieuw voer kreeg de toenmalige eigenaresse het advies om eens merriebrok te proberen in plaats van basisbrok + Agrobs.
Hij krijgt nu dus Subli merriebrok.
Wel het advies om daar wat luzerne bij te geven, zodat het paard langer over de maaltijd doet. Anders is het zo hap slik weg...
Nu las ik in het blog dat Daihyo heeft geschreven over eiwitrijke voeding, dat paarden soms wel schrikkerig en ril worden. Hier heb ik eigenlijk weinig zin in

Over de hoeveelheid die er nu overheen komt weet ik eigenlijk niets (paard staat op pensionstal). Moet ik even navragen... Ik las dat er bij teveel aan luzerne ook iets met fosfor toegevoegd moet worden.
Is er evt. iets anders wat ik nog over de brokken zou kunnen strooien om het wat langer te laten duren voordat het op is?
Ik wil de merriebrok in elk geval wel een kans geven. Mocht ook dat weinig resultaat hebben, dan ga ik op zoek naar iets anders!