Arts heeft me erop gewezen nu (eenmalig) ontstekingsremmers te dienen en beslag te doen (siliconen en ijzer met balkje). Heb tweemaal nagevraagd of zonder ook nog steeds zou kunnen maar ze zei bij mijn paardje dat dat eerder aangeraden is en hem de last veel zou verminderen. Ook heeft hij een ander hoef conformatie en hiel conformatie, en er IS al bot verandering op de linker hoef en waardoor een pees ook schuurt..
Hij (8jarige ruin) heeft nooit op ijzers gestaan, we laten hem ook vaak goed natuurlijk bekappen, zijn hko was door overbelasting en al een aanleg ervoor samen met een aangeboren andere conformatie vd hoef.
Nu wil ik weten omdat er zo veel controverse meningen er rond zijn of ijzers in dit geval dus ook slim lijkt of zijn er mensen die zowat dezelfde situatie ooit hebben meegemaakt en iets anders zeggen? Al sinds wil ik het nadertijd afbouwen maar ik wil echt het last ontnemen van mijn paard omdat hij ook gewoon ervoor niet wou steunen op zijn linkerbeen.
(Heb ook de neveneffecten/ contra’s nagevraagd van hoefbeslag met siliconen, en dat ze zeiden enkel rotte straal door de nattigheid maar dat dit dus binnen 2maand terug nagecheckt zal worden in de kliniek, maar dat er eigenlijk weinig kans op een rotte straal etc zal zijn.)
Ik wil mij bezig houden met rechtrichten zodat ik zijn spieren ook mooi verdeeld krijg en hij zjchzelf al beter gaat kunnen dragen. Voorlopig vanaf nu is het enkel stappen aan de hand en pas vanaf 2 maand terug onder zadel stappen.
Lijkt dus voor jullie beslag ook een goed idee in dit beeld? Ik wil eerder uitgaan voor de comfort van mijn paard..
en waar ik eigenlijk zeker ook op moet letten?
Alvast bedankt aan iedereen! (Wil ook enkel mensen met ervaring horen, die ook niet te veel afwijkt, want hij stond dus nooit op ijzers ook)