Wormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:18

Vanmorgen had mijn paard al zijn mest vol zitten met wormen. Van die hele dunne, piepkleine knalrode wormpjes. Ze waren wel allemaal dood. Het rare is dat ik hem 4 weken geleden ontwormt heb. Verder ontworm ik hem elke 6-8 weken.
Iemand enig idee wat dit voor wormen zijn? Volgens de een is het bloedworm, volgens de ander een "gewonere" worm. Verward
Ik zal m morgen gelijk weer ontwormen, maar toch vind ik t raar.


bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:05

ook toevallig bij onze merrie zaten ook rode wormen in de mest hadden haar 2weken geleden ontwormt volgens de man waar ze nu staat zijn het bloedwormen (africhtingsstal) ben erg ongerust krijgt gelijk weer kuur en over 14 dagen weer en dan 3 mnd lang 1x per maand en dan maar hopen dat het over gaat.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:22

Volgens internet (als ik het goed heb) zijn het de larven van veulenwormen die in stal voorkomen in de lente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:06

Veulenwormen? Zijn dit wormen van veulens, of "jonge" wormen? Bloos
Er staan namelijk geen veulens bij ons op stal en mijn paard is bijna 6.
Wel zijn 2 jaarlingen bij ons op stal pas geleden bijna overleden aan de wormeninfectie die ze hadden. Misschien een verband?

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:14

Je moet even kijken op internet op: rode wormen bij paarden, ik denk dat je daar wel wijzer uit wordt. Wel raar inderdaad dat ze dat hebben, terwijl jullie gewoon ontwormen Verward Toch staat er echt veulenworm op stal en in de weide.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Griet35A en 96 bezoekers