Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polar schreef:Heeft het paard nog andere klachten?
josien_m_ schreef:Zelfmutilatie? https://e-quine.com/uitdagend-gedrag/zelfmutilatie/
Muze schreef:Dat is niet zo makkelijk te zeggen..
Heeft hij maatjes? Komt hij genoeg buiten?
Kan hij buiten zijn ei kwijt? Voelt hij zich op z’n gemak op stal ( als hij op stal staat).
Eet hij voldoende ruwvoer, wat eet hij verder, wat doe je met hem, hoe train je hem….
Jolliegirl schreef:Ofwel dit paard staat 19 uur per dag op stal en heeft geen vrij sociaal contact. ( Langs een hek is geen vrij sociaal contact)
En na de portie van 18:00 staat hij tot 08:00 zonder ruwvoer? Enig idee of hij snachts nog te eten heeft?
Ik vermoed dat hier je probleem al begint en je hier ook moet starten met de oplossing.
Andere dingen zullen wellicht zoethoudertjes zijn, maar het paardenwelzijn begint met vrij sociaal contact, vrije beweging en voldoende ( al kan ik geen oordeel vellen) toegang tot water en ruwvoer.
Succes!
Marigold schreef:Weet je zeker dat de castratie volledig is geweest?
Dit komt op mij over als frustratie. Het jagen op ruinen zou niet persé nodig hoeven zijn. Het juiste paard, met een juiste attitude zou juist een fijn ravot maatje voor hem kunnen zijn.
Maar ja, je staat wellicht met paarden van andere eigenaren, waardoor dat lastig wordt.
En hoe probeer je uit of het goed gaat.. want als het niet goed gaat dan sta je ook machteloos te kijken.
Ik zou hem toch eens op hormonen laten checken denk ik, in jou geval.
En er prio van maken dat hij (misschien onder professionele begeleiding ?) gematcht kan worden met tenminste 1 ander paard.
En ook zorgen voor 24/7 beschikking tot hooi.
Marigold schreef:Weet je zeker dat de castratie volledig is geweest?
Dit komt op mij over als frustratie. Het jagen op ruinen zou niet persé nodig hoeven zijn. Het juiste paard, met een juiste attitude zou juist een fijn ravot maatje voor hem kunnen zijn.
Maar ja, je staat wellicht met paarden van andere eigenaren, waardoor dat lastig wordt.
En hoe probeer je uit of het goed gaat.. want als het niet goed gaat dan sta je ook machteloos te kijken.
Ik zou hem toch eens op hormonen laten checken denk ik, in jou geval.
En er prio van maken dat hij (misschien onder professionele begeleiding ?) gematcht kan worden met tenminste 1 ander paard.
En ook zorgen voor 24/7 beschikking tot hooi.
Suzanne F. schreef:Ik heb een merrie gehad die dit deed. Kon ook niet met andere paarden staan. Zij sloeg ook erg tegen de muren op stal. Het beste ging het als ze veel buiten stond. Ze stond dan wel alleen maar kon wel de anderen zien. Dus een eigen stuk weiland. Is altijd een kruidje roer me niet geweest.
Elisa2 schreef:Klinkt als aangeleerd stereotiep gedrag, wanneer doet hij het met rijden? als hij iets moeilijk vindt? Het kan een uiting van frustratie zijn.