Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Die van mij heeft 2x een tildreninfuus gehad. Heeft niks gedaan. Ik heb de mijne gewoon op een track gehouden en af en toe een stapritje. Inmiddels staat hij volledig op pensioen omdat het actief blijft en niet aan elkaar groeit.
Vraag ook eens naar osphos. Daar hoor ik ook goede verhalen over, is goedkoper en is gewoon een losse injectie ipv infuus.
Popstra schreef:Ik zag laatst in een topic over spat iemand reageren over Zoledrorinezuur ofzoiets dat bij haar paard goed geholpen had. Is ook zoiets als Tildren.
Door de spat kan je paard ook rug klachten krijgen of rond het SI gewricht.
Velen slaan aandacht voor die gebieden over wat zonde is want het paard kan dan wel geholpen worden aan de spat maar nog steeds rottig lopen doordat hij nog vast zit in de bovenlijn.
Janine1990 schreef:Geen ervaring bij spat, maar wel bij een peesblessure. Nouja, peesblessure...
Mijn paard (toen 13, bijna 14) kreeg een blessure aan het ringbandje rechtsvoor. Hier zat een heel klein gaatje in waardoor de gewrichtsvloeistof naar buiten liep en er druk op de pezen en spieren kwam te staan, waardoor hij kreupel werd. Cortisonen geprobeerd, dit gaf geen resultaat.
Toen naar Albert van Unen geweest, die gaf een Tildren infuus, even een half uurtje stappen. De rest van de dag lekker naar buiten laten en de dag er op gaan rijden.
Paard is in de afgelopen 5 jaar nog 1 keer een weekje kreupel geweest maar dat had niets met die blessure te maken lijkt het achteraf.
Ik weet tot op vandaag niet waarom dit heeft geholpen, maar mijn zwarte schaapje kan gelukkig weer gereden worden.
Popstra schreef:Tildren heeft wel jaren terug een paardje van ons min of meer gered toen een vervelende breuk aan haar kaak niet dicht wilde groeien. Het was een open breuk waar een ontsteking bij was gekomen en waardoor er steeds meer ruimte tussen de botdelen kwam. Tildren was toen vrij nieuw of nog onbekend. Ze had een infuus gehad en je zag al heel snel op de controle fotos dat er nieuw bot werd aangemaakt en het dus eindelijk met dank aan de Tildren dicht groeide.
Lan me dus wel voorstellen dit ook goed kan zijn bij Spat.
mooney schreef:Hier helaas niet aangeslagen, mijn (jonge) pony heeft een botoplossing door trauma in het spronggewricht. Lijkt op spat, maar dan net op een andere plek in het gewricht. Bij haar heeft tildren helaas niets gedaan.
Wij deden het omdat ze duidelijk kreupel is in draf en we haar comfortabeler als weideversiering wilden krijgen.
Ninx schreef:Daihyo schreef:Die van mij heeft 2x een tildreninfuus gehad. Heeft niks gedaan. Ik heb de mijne gewoon op een track gehouden en af en toe een stapritje. Inmiddels staat hij volledig op pensioen omdat het actief blijft en niet aan elkaar groeit.
Vraag ook eens naar osphos. Daar hoor ik ook goede verhalen over, is goedkoper en is gewoon een losse injectie ipv infuus.
Hij is er dus helemaal niet op verbeterd?
Had je tot doel hem te kunnen blijven rijden of gewoon om hem comfortabel te krijgen?
Ik wil het vooral doen in zijn belang, rijden is niet belangrijk.... als in: zou prachtig zijn... maar niet het doel.
Osphos ga ik naar kijken....
Ninx schreef:Janine1990 schreef:Geen ervaring bij spat, maar wel bij een peesblessure. Nouja, peesblessure...
Mijn paard (toen 13, bijna 14) kreeg een blessure aan het ringbandje rechtsvoor. Hier zat een heel klein gaatje in waardoor de gewrichtsvloeistof naar buiten liep en er druk op de pezen en spieren kwam te staan, waardoor hij kreupel werd. Cortisonen geprobeerd, dit gaf geen resultaat.
Toen naar Albert van Unen geweest, die gaf een Tildren infuus, even een half uurtje stappen. De rest van de dag lekker naar buiten laten en de dag er op gaan rijden.
Paard is in de afgelopen 5 jaar nog 1 keer een weekje kreupel geweest maar dat had niets met die blessure te maken lijkt het achteraf.
Ik weet tot op vandaag niet waarom dit heeft geholpen, maar mijn zwarte schaapje kan gelukkig weer gereden worden.
Mmm, klinkt wel als een wondermiddel he? Zou het bijna ook aan mijn pensioen oudje geven :-D
Ninx schreef:Mijn paard heeft inmiddels Tildren gehad en staat nu ook op pijnstillers. Equioxx van Audevard.
Komende week krijg ik een schema.
60 dagen pijnstillers vind ik wel heftig, kregen ze dat bij jullie ook?
Zou ook fijn zijn wanneer nog meer mensen hun opbouw delen? Daar zijn best veel verschillende ideeën over merk ik nu al.