Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:prompter schreef:Goed in de gaten houden de komende tijd, onderhuids kan er toch schade zijn ontstaan.
Toch niet van een nachtje met peesbeschermers omgestaan te hebben.
Wat doen die paarden dan die internationaal transport ondergaan in beenbescherming?
Little_Gift schreef:Maar toch niet in die mate dat er schade is en dat TS nu in paniek moet zijn.
prompter schreef:Ik heb in mijn leven een heleboel paarden met witte haren op de onderbenen gezien veroorzaakt door peeskappen die vergeten waren in de nacht. Dat zijn littekens van onderhuidse drukkingen.
Citaat:Ooit een artikel gelezen van een dierenarts die vertelde dat een paard zichzelf niet eens aan kán tikken. Tijdens een dressuurtraining dus totaal overbodig
Zoethout schreef:prompter schreef:Ik heb in mijn leven een heleboel paarden met witte haren op de onderbenen gezien veroorzaakt door peeskappen die vergeten waren in de nacht. Dat zijn littekens van onderhuidse drukkingen.
Ja maar komt dat door een keer omhouden in de nacht of komt dat door (verkeerd) gebruik of overmatig gebruik tijdens de training? Want icm zweet kan het ook wondjes veroorzaken wat ook witte haren kan geven en idd onderhuidse drukkingen.
Maar ik denk niet dat een paar normale peeskappen voor 1 keer een nacht om kwaad kan. Beetje boeren nuchterheid denk ik haha.
Ik vind sowieso peeskappen vreselijke dingen die écht veels te vaak verkeerd en teveel gebruikt. Een paard heeft geen peeskappen nodig (op hoger springen en eventing na natuurlijk). Ooit een artikel gelezen van een dierenarts die vertelde dat een paard zichzelf niet eens aan kán tikken. Tijdens een dressuurtraining dus totaal overbodig en ik ben van mening dat door peeskappen en andere overbodige middelen (ook veel dekens) een paard alleen maar minder hard op de benen en/of lagere weerstand ontwikkeld. Maar goed dat is een heel andere discussie
MyWishMax schreef:En ja, dat nachtje kan serieus ervoor zorgen. Al vaker gezien en afgelopen jaar nog. Paard van kennis met zwarte benen, altijd beschermers om met werk. Geen enkele witte haar te bekennen. Na 1 nacht 2 dikke benen met opgelopen pezen en vrij snel witte haren, precies waar de bevestigingen over de benen liepen.
Little_Gift schreef:Toch niet van een nachtje met peesbeschermers omgestaan te hebben.
Wat doen die paarden dan die internationaal transport ondergaan in beenbescherming?